انتقاد از مسئولان در بی‌ربط‌ترین برنامه‌ها برای انتشار کلیپ اینستاگرامی

انتقاد از مسئولان در بی‌ربط‌ترین برنامه‌ها برای انتشار کلیپ اینستاگرامی

پایگاه خبری گلونی؛ معین بادپا: انتقاد از تصمیمات مسئولان حق مردم است. هر فردی این حق را دارد که اگر نارضایتی از شرایط دارد، از هر آنکس که او را مسبب این وضعیت می‌داند انتقاد کند.

شرایط اقتصادی هم به ناراحتی دامن زده است. رفتارهای عجیب و غریب برخی از مسئولان و شنیدن جملاتی که انتظارش را از آنها نداریم، به این ناراحتی و عصبانیت و نارضایتی دامن می‌زند. خود ما هم بارها و بارها در نوشته‌های مختلف، نقد کردیم.

اما آیا بیان هر انتقادی از یک موضوع در هر فضا و موقعیتی درست است؟ آیا می‌توان در پاسخ به سوالی درباره یک موضوع، درباره موضوع دیگری صحبت کرد و از آن فرصت برای نقد دیگری استفاده کرد؟

انتقاد از مسئولان را بچسبان

نگاهی به برخی از مهمان‌های سینمایی و ورزشی بیاندازید. گاهی اوقات احساس می‌کنند اگر درباره یک فیلم یا سریال یا مسابقه از آنها سوال می‌شود، باید در طول گفتگو چهار جمله هم به یک سیاستمدار بیاندازند.

انگار جملاتشان را آماده کرده‌اند و فقط دنبال یک جای خالی می‌گردند که چگونه نقدشان را در آن بگنجانند.

البته وقتی می‌بینند از گفتگوی یک ساعته دیگری، فقط همان چند جمله‌اش برش خورده و در فضای مجازی بازنشر شده و برایش کف و سوت می‌زنند، آنها هم وسوسه می‌شوند یا شاید حس می‌کنند این مسیر درست برای شهرت است.

باید گفت سیاستمداران خودشان در تشدید این وضعیت بی‌تقصیر نیستند.

مظهرش هم همان رئیس جمهور قبلی بود که به جای پاسخ به یک سوال، سوال می‌پرسید و افتخار می‌کرد که می‌گوید«من از شما می‌پرسم».

حالا هم کار رسیده به مهمان‌های تلویزیونی و روزنامه‌ها. به خصوص رسانه‌های تصویری زرد مجازی که به دنبال سر و صدایی می‌گردند برای بلند کردن صدای تبلیغ خودشان.

مهمانان عزیز برنامه‌های گفتگومحور. آیا بهتر نیست به جای انتخاب چهار تا جمله برای نقد یک مسئول که در بی‌ربط ترین جای ممکن از آن استفاده می‌کنید، به گونه‌ای درباره موضوع گفتگو و مهارت و حرفه خودتان صحبت کنید که کل یک ساعتتان جذاب باشد؟ نه آن یک دقیقه؟

پایان پیام

کد خبر : 112974 ساعت خبر : 12:05 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=112974
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات