اولین زیردریایی تاریخ در کجا، در چه زمانی و توسط چه کسی به‌ کار گرفته شد؟

اولین زیردریایی تاریخ در کجا، در چه زمانی و توسط چه کسی به‌کار گرفته شد؟

به گزارش پایگاه خبری گلونی، می‌دانیم که اولین زیردریایی که به‌کار گرفته شد، به وسیله یک هلندی به نام کورنیلیوس ون دریبل در سال ۱۹۲۰ ساخته شد.

اولین زیردریایی تاریخ

این زیردریایی از چرم روغن‌زده که روی تنه چوبی کشیده شده بود،‌ ساخته شد و به وسیله پاروهایی در پهلوهای خود و لبه‌های چرمی محکم جفتی به جلو رانده می‌شد.

برای منقبض کردن کنارهای کشتی و کاهش حجم آن گیره‌های دستی به‌کار برده شده بود تا زیردریایی در آب فرو رود.

گفته می‌شود که پادشاه انگلستان، جیمز اول، این زیردریایی را سوار شده و با آن تا عمق سه و نیم متری پایین‌تر از سطح زمین و رودخانه تایمز فرو رفته بود.

اولین بار استفاده از زیردریایی به‌عنوان جنگ‌افزار در جریان جنگ استقلال آمریکا صورت گرفت.

در سال ۱۷۷۶ یک لاک‌پشت آبی، به عبارت دیگر یک زیردریایی یکنفره چوبی با پره (ملخ)های پیش برنده، به وسیله یک آمریکایی به نام دیوید بوشنل اختراع شد.

او سعی کرد یک جنگجوی انگلیسی را با این زیردریایی در بندر نیویورک غرق کند، اما موفق به این کار نشد.

تلاش برای ساختن زیردریایی به زمان‌های یونان باستان برمی‌گردد، اما این طرح هنگامی عملی شد که موتور با احتراق داخلی و موتور الکتریکی در پایان قرن ۱۹ اختراع شد.

اولین زیردریایی موفق و واقعی برای مسافرت در زیر آب‌های متلاطم و توفانی آرگونات بود، یک کشتی ۳۶ پایین به شکل سیگار که به وسیله یک آمریکایی به نام سیمون لیک در سال ۱۸۹۷ ساخته شد.

«تورتل»، زیردریایی قابل توجه دیوید بوشنل. I دریچه ورودی O شن و آب‌هایی که در ته کشتی می‌ریزند N ورودی آب Q و P خروجی‌های آب و پمپ‌ها D و C فشارسنج برای زاویه شیرجه رفتن (غوطه خوردن) G سکان S منبع M دستگاه تهویه L تصفیه هوا R پیچ ثابت‌کردن منبع به ته کشتی T ماشه پرکننده B و A جای شن یا ماسه یا چیزهای سنگین.

پایان پیام

کد خبر : 114173 ساعت خبر : 1:42 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=114173
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات