جنگ استقلال آمریکا در ماساچوست و در سال ۱۷۷۵ میلادی آغاز شد

جنگ استقلال آمریکا در ماساچوست و در سال ۱۷۷۵ میلادی آغاز شد

جنگ استقلال آمریکا در کجا شروع شد؟

به گزارش پایگاه خبری گلونی، جنگ استقلال آمریکا در لکسینگتون نزدیک بوستونِ ماساچوست و در سال ۱۷۷۵ میلادی آغاز شد. فرماندهی نظامی ماساچوست سربازانی را از بوستون به کنکورد فرستاده بود تا یک انبار سلاح‌های غیرقانونی را تصرف کنند.

در برگشت، در لکسینگتون، سربازان مورد حمله کشاورزان خشمگین قرار گرفتند و ۲۷۳ نفر از ۸۰۰ سرباز کشته شدند. زمانی که اخبار این نبرد به انگلستان رسید، جنگ در مستعمره‌نشین‌های متمرد اعلام شده بود.

هرچند که این تازه شروع اختلافات بود، ولی خشم مستعمره‌نشین‌ها بر علیه دولت انگلستان چند سالی بود که شدت یافته بود. علت اصلی آن مالیات‌هایی بود که از سوی دولت انگلستان بر روی کالاهای معینی که وارد آمریکا می‌شد، وضع شده بود.

مالیات‌ها به خاطر کمک به پرداخت هزینه جنگ‌های هفت ساله در نظر گرفته شده بود که در آن انگلیس، به خاطر ایالات متحده آمریکا، بر علیه فرانسه می‌جنگید. آمریکاییان این مالیات‌ها را ناعادلانه می‌پنداشتند و از پرداخت آن خودداری می‌کردند.

سرانجام تمامی این مالیات‌ها، به استثنای مالیات چای وارداتی، از میان برداشته شد.

هنگامی که جنگ اعلام شد، آمریکاییان فاقد ارتش منظم بودند، اما به زودی ارتشی تحت فرماندهی یک ویرجینیایی به نام جرج واشنگتن تشکیل شد.

این ارتش به نحو بدی آماده شد و فاقد تعلیمات لازم بود، اما ارتشی بود که بر روی سرزمین پهناور خود و در مقابل ارتش انگلیس، که حدود ۵۰۰۰ کیلومتر از خانه خود دور بود، می‌جنگید. در مدت شش سال جنگ، ارتش آمریکا بارها به خاطر تعلیمات برتر انگلیس‌ها وعده سربازانشان تا مرز مغلوب شدن پیش رفت، اما به تدریج وضع تغییر کرد، چون همچنان که جنگ ادامه داشت، فرانسه و اسپانیا به آمریکا نیرو فرستادند و به انگلیس اعلام جنگ دادند.

در چهارم ژوئیه ۱۷۷۶، کنگره، پارلمان آمریکا، اعلامیه رسمی استقلال را در فلادلفیا تنظیم کرد.

در این اعلامیه آ‌مده بود که آمریکا دیگر نمی‌خواهد بیش از این از دولت انگلستان اطاعت کند و می‌خواهد که ایالات متحده به صورت یک جمهوری مستقل درآید.

در سال ۱۷۸۱ در بورک تاون ویرجینیا، نیروهای انگلیسی مجبور شدند به ارتش متحدشده آمریکایی و فرانسوی تسلیم شوند و مشخص شد که ایالت متحده پیروز شده است. مدت جرج سوم و دولت انگلیس از پذیرفتن شکست خودداری می‌کردند، اما در پیمان ورسای در سال ۱۷۸۳ استقلال آمریکا به رسمیت شناخته شد و صلح بین انگلیس، آمریکا، فرانسه و اسپانیا برقرار شد.

جنگ پایان گرفت و ایالت متحده استقلال خود را کسب کرد.

پایان پیام

کد خبر : 114584 ساعت خبر : 7:32 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=114584
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات