مرگ ناشی از آلودگی هوا بیشتر از مرگ ناشی از سوانح ترافیکی است

مرگ ناشی از آلودگی هوا بیشتر از مرگ ناشی از سوانح ترافیکی است

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: به گفته وزیر بهداشت غلظت ذرات معلق در ایران به طور میانگین سه برابر استاندارد اعلام شده از سوی سازمان بهداشت جهانی است و مرگ ناشی از آلودگی هوا بیشتر از مرگ ناشی از سوانح ترافیکی است.

با گذشت زمان و پیشرفت دانش بشر و اختراع وسایل رفاهی مختلف، خطرهایی هم که جان انسان‌ها را تهدید می‌کرد روز به روز بیشتر شد.

حالا هم آلودگی هوا به عنوان یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار جز خطرناک‌ترین تهدیدهای سلامتی به حساب می‌آید.

آلودگی هوا دلایل مختلفی دارد، یک دلیل اصلی و البته خیلی مهم آن سوخت‌های فسیلی است که روزانه مقدار زیادی از آن‌ها مصرف می‌شود، مصرفی بدون رویه و بدون فکر.

حتما می‌گویید نمی‌شود که کلا استفاده از سوخت‌های فسیلی را تعطیل کنیم.

بله نمی‌شود ولی حداقل می‌توان مثلا از وسایل نقلیه‌ای استفاده کرد که استاندارد باشند و آلودگی کمتری در سطح شهر ایجاد کنند.

هر روز که از منزل بیرون می‌روید اگر نگاهی به خودروهایی که از مقابل شما رد می‌شوند بیاندازید متوجه می‌شوید تعداد زیادی از آن‌ها بیشتر از حد نرمال ایجاد الودگی می‌کنند.

ولی متاسفانه با وضعیتی که برای بازار خودرو هم به وجود آمده نمی‌توان به راحتی خودرو را تعویض کرد. پس مشکل می‌ماند و تشدید می‌شود.

کارخانجات و صنایع هم تاثیر زیادی بر آلودگی، خصوصا در شهرهای صنعتی دارند. که اگر آن‌ها را هم تعطیل کنیم بخش زیادی از اقتصاد کشور نابود می‌شود. پس چاره چیست وقتی برای حذف آلاینده‌ها راه حل خوبی نداریم.

مرگ ناشی از آلودگی هوا بیشتر از مرگ ناشی از سوانح ترافیکی است

اینجاست که اهمیت محیط‌زیست و درختان آشکار می‌شود. همین حالا و در همین شرایط بحرانی درختان زیادی قطع می‌شوند تا ساختمان‌های مسکونی ساخته شود برای من و شما. حداقل جلوی این را که دیگر می‌شود گرفت.

آلودگی هوا فقط به چند سرفه و بیما‌ری‌های تنفسی خلاصه نمی‌شود. علاوه بر مشکلات جسمی عامل برخی اختلالات روانی هم همین هوای آلوده است که ما هر روز با ولع داخل ریه‌های‌مان می‌کنیم.

بعد در تاکسی و مترو از نقشه شیوع سرطان در کشور جهان سوم‌مان حرف می‌زنیم و همه چیز را توطئه می‌دانیم.

خب اگر همین ما، به جای غر زدن در حد توان‌مان سعی کنیم با کاشتن یک درخت، کاهش استفاده از وسایل نقلیه، استفاده بهینه از سوخت‌های فسیلی و جلوگیری از اتلاف انرژی قدمی برای رسیدن به هوای پاک برداریم باور کنید تاثیرش قابل رویت خواهد بود.

پایان پیام

کد خبر : 112371 ساعت خبر : 10:50 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=112371
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات