چرا با وجود این همه بارش برف و باران و سیل و آب‌گرفتگی باز هم می‌گویند آب کم است؟

چرا با وجود این همه بارش برف و باران و سیل و آب‌گرفتگی باز هم می‌گویند آب کم است؟ برای پاسخ به این پرسش کافی است مطلب زیر را بخوانید.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، هر بار که برف و باران می‌آید، مردم از روزنامه‌نگاران سوال می‌کنند پس این همه آب کجا می‌رود و یا چرا با وجود این همه برف و باران در رسانه‌ها می‌شنویم و می‌خوانیم و می‌بینیم که آب نیست و تابستان سختی در پیش است؟

سوالی که غالبا هر ساله تکرار می‌شود. گوش مردم پر است از این هشدارها و نکات مهم.

عده‌ای از مردم متعجب هستند از این‌که در بسیاری از روزها باران به شدت می‌بارد و از فراوانی آب باران در بسیاری از جوی‌های آب و معابر آب آب جمع می‌شود و راهی برای تردد ندارد، ولی همچنان با کم‌آبی مواجه هستیم و گله‌مندیم و هشدار می‌شنویم که ای مردم شریف ایران، کمبود آب را جدی بگیرید؛ «آب هست، ولی کم است».

به نظر می‌رسد که رسانه‌های کشور و خبرنگاران محیط زیست و حوزه آب و خبرنگارانی که در حوزه وزارت نیرو کار می‌کنند، بعد از سال‌ها هنوز نتوانسته‌اند به مردم آگاهی درباره کمبود آب در کشور بدهند و به آن‌ها بفهمانند و آن‌ها را قانع کنند که با وجود همه این برف و باران‌ها، کشور ایران دچار خشکسالی است و ما در یک فلات خشک زندگی می‌کنیم که در تمام تاریخ پرآب نبوده‌ایم و همیشه مشکل دسترسی به آب آشامیدنی سالم و البته آب برای کشاورزی داشته‌ایم.

اگر رسانه‌ها بتوانند همین یک نکته را برای مردم بازگو کنند و به آن‌ها در این‌باره آگاهی دهند، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که برخی از مسائل دیگر در حوزه محیط زیست هم برای مردم کاملا روشن شود، اما متاسفانه سال‌هاست که مردم پاسخ درستی درباره روان‌آب‌ها و سیل‌ها در رسانه‌ها نمی‌شنوند یا رسانه‌ها آنقدر آن را تکرار نمی‌کنند که به گوش همه برسد که نیاز کشور در فصل زمستان برف است و روان‌آب‌ها باعث تغذیه سفره‌های زیرزمینی نمی‌شوند و به دشت‌ها می‌ریزد و عملا بهره‌ای از آن‌ها لااقل برای آب خوردن نصیب مردم نمی‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 112555 ساعت خبر : 8:46 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=112555
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات