بازارچه مرزی جوانرود خلوت است و بی‌روح

به گزارش پایگاه خبری گلونی، بازارچه مرزی جوانرود هم این روزها مانند بازارچه مرزی پیرانشهر، بازارچه مرزی مهاباد، بازارچه مرزی بانه، بازارچه مرزی مریوان و بسیاری از بازارچه‌های مرزی در غرب کشور، روزگاری پر از رکود را می‌گذراند.

بازارچه مرزی جوانرود، شور و حال گذشته را ندارد. بیشتر مغازه‌داران داخل مغازه نشسته‌اند و مشغول بازی‌کردن با موبایل هستند، فوتبال نگاه می‌کنند و یا در گروه‌های اینستاگرامی و تلگرامی می‌چرخند و وقت می‌کُشند.

بازارچه شهر جوانرود تنوع زیادی دارد. قسمتی از این بازارچه، مغازه‌هایی است که اغلب لوزم برقی و صوتی و تصویری می‌فروشند و یک راسته در این شهر وجود دارد که انواع واقسام کالا در آن فروخته می‌شود. از لوازم آرایشی – بهداشتی گرفته تا پوشاک، لوازم سفر و کوهنوردی و…

بازارچه مرزی جوانرود

شهر جوانرود میان روانسر و پاوه قرار دارد. بازارچه مرزی این شهر یکی از مقاصد گردشگری مردم در غرب کشور است.

در کنار این بازارچه مرزی، شغل‌های بسیاری ایجاد شده و اغلب مردم جوانرود سعی می‌کنند با حضور در کنار این بازارچه، به مسافران خدمات ارائه دهند، اما رکود این بازار بر اثر گرانی دلار بازار شده کسب و کار در جوانرود از رونق بیفتد.

گرانی دلار باعث شده تا تاجران شهر جوانرود رغبت کمتری داشته باشند تا به آن سوی مرز روند و کالا وارد ایران کنند.

گرانی باعث شد که برخی از کالاهایی که در جوانرود عرضه می‌شود، تفاوت چندانی با بازار سنندج یا بازار تهران یا بازار تبریز و ارومیه نداشته باشد.

مردم جوانمرد و کسبه این شهر لحظه‌شماری می‌کنند تا وضعیت اقتصادی بهتر شود و دلار به وضعیت نرمال خود برگردد تا بار دیگر کسب و کارشان رونق بگیرد.

پایان پیام

کد خبر : 100276 ساعت خبر : 11:25 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=100276
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

من توی تعطیلات هفته پیش رفتم قیمتها واقعاً با تهران فرقی نداشت و همه می گفتند بخاطر گرونی دلاره که دیگه براشون صرف نداره.