با مشکلات پوشکی مردم شوخی نکنیم

با مشکلات پوشکی مردم شوخی نکنیم چون ما با شوخی‌کردن در مورد قیمت گران پوشک و کمیابی و نایابی آن باعث می‌شویم مردم مسئله را جدی نگیرند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، کمبود و گرانی پوشک هم در فضای مجازی به قهقرا رفت.

بسیاری از صفحه‌های اینستاگرامی با آن شوخی کردند و مردم انرا مضحکه و ملعبه قرار دادند. این شوخی کردن با خبرها باعث می‌شود که نتوانیم در کشورمان نتایج درستی بگیریم.

ما باید وقت کنیم که وقتی مشکلی در کشور ایجاد می‌شود؛ مثلا پوشک نایاب، کمیاب یا گران می‌شود، در مرحله اول این اتفاق و مخابره‌شدن این خبر نباید با آن شوخی کنیم. این نوع شوخی‌ها قُبح مطلب را از بین می‌برد، زشتی آن را از بین می‌برد.

اینگونه طنازی و برخورد کمدی‌گونه با گرانی پوشک باعث می‌شود که ما فراموش کنیم مردم چقدر از گرانی پوشک عذاب می‌کشند.

شوخی بی‌جا با پوشک

باعث می‌شود که فراموش کنیم که بهزیستی با چه مشکلی مواجه خواهد شد. ما نباید در مرحله اول هر خبر و اتفاق با آن شوخی کنیم. این شوخی باعث فاصله‌گذاری با خبر نمی‌شود.

شوخی با یک خبر و اتفاق باید در جای درست خود انجام شود. متاسفانه در فضای مجازی و حتی در خبرگزاری‌ها و رسانه‌های رسمی بالافاصله با اتفاقات شوخی می‌کنند و ای نوع شوخی در این سطح از خبر باعث می‌شود که مردم بی‌اعتنا به آن حادثه مهلک شوند و آن را دست‌کم بگیرند.

با مشکلات پوشکی مردم شوخی نکنیم

ما با شوخی‌کردن در مورد قیمت گران پوشک و کمیابی و نایابی آن باعث می‌شویم مردم مسئله را جدی نگیرند.

این شوخی‌کردن باعث لوث شدن مطلب می‌شود. ای کاش یاد بگیریم که با اتفاقات و حوادث خوب و بد در کشورمان، نخست جدی برخورد کنیم و در مراحل بعدی خبر، به طنز و کمدی بپردازیم.

طنز و کمدی همیشه راهگشا نیست؛ در برخی اوقات مثل همین ماجرای پوشاک، به‌ جای این‌که کمک‌دهنده باشد و مشکل را حل کند و گره‌ای را باز کند، برعکس گره‌ای بر گره مشکلات اضافه می‌کند.

پایان پیام

کد خبر : 100287 ساعت خبر : 11:44 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=100287
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات