ظرف یک بار مصرف ۶ برابر گران شد

رئیس اتحادیه فروشندگان پلاستیک و نایلون از افزایش ۶ برابری قیمت ظرف یک بار مصرف در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، واقعیت این است که با فرا رسیدن ماه محرم بسیاری از هیئت‌ها و تکیه‌ها نیاز به ظرف‌های یکبار مصرف دارند و احتمالا تاثیر فضای محرم بر این بازار باعث شده است که ظروف یکبار مصرف گران بشود.

اما امسال هم هم‌چنان پویشهایی آغاز شده است و فعالان محیط‌ زیست سعی دارند که ظرف یکبار مصرف کمتری در دهه محرم استفاده بشود.

استفاده نکردن از ظرف یک بار مصرف

بسیاری از متولیان تکایا، حسینیه‌ها و مساجد سال‌هاست که از ظروف یکبار مصرف استفاده نمی‌کنند و چای را در همان استکان‌های بلوری یا لیوان‌های شیشه‌ای برای عزاداران توزیع می‌کنند.

در سال‌های گذشته تعداد تکیه‌هایی که از استکان و نعلبکی برای پذیرایی از عزاداران حسینی استفاده می‌کنند، بیشتر شده است.

امسال هم پویش‌های مختلفی به راه افتاده است و فعالان محیط‌ زیست سعی می‌کنند از مردم بخواهند که کمتر از ظروف یکبار مصرف در دهه محرم استفاده کنند.

همچنین حتی پویشی برای استفاده از چای ایرانی در ایام محرم به راه افتاده است و از متولیان تکایا، مساجد و هیئت‌ها می‌خواهند برای عزاداران حسینی چای ایرانی دم کنند.

مردم هم حساسیت نشان دهند

امیدواریم مردم نسبت به این موضوعات حساسیت نشان دهند و به طور مثال وقتی که برای نذری گرفتن از خانه خارج می‌شوند، مانند قدیم با خود قابلمه ببرند و نذری را در قابلمه به خانه برگردانند.

همین دست کارهای به ظاهر ساده تاثیر عمیقی در محیط‌زیست و حفاظت از آن دارد. هرچه بتوانیم ظروف یکبار مصرف کمتری مصرف می‌کنیم به سلامت جامعه کمک کرده‌ایم و شهرهای پاکیزه‌تری خواهیم داشت. امسال کمی بیشتر از گذشته به نحوه عزاداری و کیفیت آن بیندیشیم.

پایان پیام

کد خبر : 100673 ساعت خبر : 11:14 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=100673
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات