ارگانیک خیلی باکلاس است

ارگانیک خیلی باکلاس است.

پایگاه خبری گلونی، فاطمه رئیسی: رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: هرکسی که ادعا می‌کند محصولش ارگانیک است، باید ارگانیک بودن محصولش محرز شده و سپس بر روی محصولش برچسب ارگانیک را نصب کند.

ارگانیک از آن دسته کلمات باکلاسی‌ست که به تازگی به فهرست لغات فروشندگان و بازاریاب‌ها اضافه شده تا با استفاده از آن، مخ خریدار گرامی را بزنند.

به این روش، روشِ اورگانیک‌ طوری می‌گویند که اغلب‌اوقات جواب می‌دهد و مخ خریدار به‌شکلی ضربه‌فنی می‌شود که کسی به صحت نوشته‌ی روی محصول شک که نمی‌کند هیچ، حتی معنی کلمه‌ی محصول را نمی‌پرسد!

طبق آموزش های کتب علمی، ارگانیک یعنی: محصولی که از ابتدا تا انتهای تولید و پروش‌اش، از هیچگونه کود و سموم شیمیایی استفاده نشده باشد.

اما طبق باور جمعی جامعه، ارگانیک یعنی: محصولی که قیمتش بیشتر است.

عموم مردم تصور می‌کنند اگر روی جلد یک محصولِ گران قیمت کلمه ارگانیک ثبت شده باشد، قیمت بالای محصول، دلیلی بر صحت گفته‌ است.

البته خیلی وقت‌ها تولیدکننده‌ حقیقت را راجع به محصولش می‌گوید اما به روش مصلحتی خودش.

بطور مثال روی جلد برنج چینی باحروف برجسته جمله‌ی (برنج ایرانی صددرصد ارگانیک) ثبت شده است.

 این یعنی چینی‌ها وقتی داشتند در کارگاهی واقع در ایران رشته‌های پلاستیک خوراکی را با دستگاه تبدیل به برنج پلاستیکی می‌کردند آن وسط از کود شیمیای و سموم استفاده نکردند! پس محصولشان ارگانیک‌ است.

ارگانیک خیلی باکلاس است

درحالی که در ایران استفاده از مقادیر زیاد سم در کشاورزی مثل استفاده از نمک در پخت چیپس نمکی اتفاقی معمول و متداول است؛ تا حدی که شاید محصولات صادراتی‌مان به دلیل داشتن ذخیره بیش از حد سموم در گوجه و هندوانه‌ باز پس فرستاده شود.

فرایند ارگانیک‌ سازی تا حدی سخت و غیرعادی است که ایرانی‌ها حتی نمی‌توانند با قاطعیت اعلام کنند که زاد و ولدشان ارگانیک است.

چرا که از هوا و خاک و آب و غذایشان سموم به اندازه کافی دریافت و به جنین منقل می‌کنند؛ چه برسد به تولید محصولات گسترده‌تر در فضای باز با وجود آفات متعدد و سختی‌های کار.

بدیهی است برخلاف آمار، شواهد نشان می‌دهد آنطور که ایرانی جماعت در کسری از ثانیه محصول ارگانیک تولید و عرضه می‌کند ژاپن در کل سال‌های تلاشش نتوانست این مقدار ارگانیک‌سازی داشته باشد!

بله ارگانیک خیلی باکلاس است.

پایان پیام

کد خبر : 101808 ساعت خبر : 7:02 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=101808
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات