چه کسی گوشت ایرانی را به نام برزیلی فروخت؟

پایگاه خبری گلونی، معین بادپارئیس اتحادیه قصابان البرز گفته است:«گوشت‌های منجمدی که به نام برزیلی در بازار معروف است، همگی گوشت ایرانی و عمدتاً گوشت دام‌های پیر است».

به ما حق بدهید بعد از این صحبت‌ها به همه کالاهایی که می‌خریم و نام خارجی رویشان است شک کنیم. اما مهم‌تر از شک ما، این نکته است که چه کسی این لفظ را باب کرده است و چرا؟

بعد از کار گذاشتن شنود در دفتر برخی افراد، به چند احتمال دست پیدا کردیم.

کار، کار برزیلی‌هاست

اول از همه آنکه کار، کار برزیلی‌هاست. برزیلی‌ها برای تبلیغ کالاهای خودشان در کشورهای مختلف سیاست‌های گوناگونی را پی می‌گیرند. آنها با این هدف که جامعه ایرانی گوشت خودش را نمی‌خورد اما استخوان خودش را دور نمی‌اندازد، سعی کردند تا از این موقعیت سود استفاده کنند. اما چون از آن ور دنیا کشاندن گوشت گاو هزینه زیادی داشت، تصمیم گرفتند تا این نقشه شومشان را در همین جا پیاده کنند.

هدف روابط ایران و برزیل است

دومین گروه مظنون افرادی هستند که می‌خواهند روابط حسنه ایران و برزیل خط خطی شود. به همین دلیل هم ابتدا همه را نسبت به این گوشت‌ها عادت دادند. آنها می‌دانستند که خورشید پشت ابر نمی‌ماند. در نتیجه از این به بعد اگر محصول دیگری به نام برزیل در ایران توزیع شود، مردم می‌گویند اینها بی‌کیفیت است و اصلا برزیلی نیست! و کسی هم آن را نمی‌خرد. از کجا معلوم گوشت‌های برزیلی را در خود برزیل به نام گوشت منجمد ایرانی توزیع نکنند!

گوشت ایرانی

گروه سوم که بیش از دو گروه قبلی در مظان اتهام قرار دارند، مصرف‌کنندگان هستند. به هرحال اینکه بگویید گوشت خارجی مصرف می‌کنید بهتر است یا بگویید گوشت ایرانی؟ آن هم از دام پیر؟ پاسخ روشن است. حالا شاید فروشش کم شده، دیگر بهتر است بگویند گوشت ایرانی است. پس حمایت کنید و بخرید.

برخی شاید بگویند خب نقش فروشندگان و توزیع‌کنندگان در نامیدن این گوشت ایرانی به اسم برزیلی چیست؟ باید بگویم هیچ. شواهدی هم که از آن حرف می‌زنید همه الکی است.

پایان پیام

کد خبر : 104094 ساعت خبر : 11:41 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=104094
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات