صرفه جویی آب در شهر چرا سخت است؟

تا زمانی که آب پاکیزه مهمان همیشگی لوله‌کشی خانه‌هاست نه می‌توان از بحران آب هشدار داد و نه اصلا هشدار صرفه جویی آب قابل باور است.

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: تا زمانی که آب شرب در بطری‌های مختلف و شیک با قیمتی بسیار ارزان در یخچال فروشگاه‌ها چیده شده و به راحتی قابل دسترسی است صحبت کردن از نبودن آب سالم حرفی عبث و بیهوده است.

تا زمانی که آب پاکیزه مهمان همیشگی لوله‌کشی خانه‌هاست نه می‌توان از بحران آب هشدار داد و نه اصلا این هشدار قابل باور است.

اما واقعیت جز این نیست. اگرچه در حال حاضر با مخفی کردن مشکل سعی در فرار کردن از آن داریم ولی کم‌آبی بحران جدی و غیر قابل انکاری است.

اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی درباره مصرف آب راه خوبی است اما اگر جایی این راه حل جواب ندهد مجبوریم به سراغ راه‌های دیگر برویم. مثل گران کردن آب لوله کشی خانه‌ها و یا قیمت بطری‌های آب معدنی که گاه حتی برای شست‌وشوی دست و صورت خریداری می‌شوند.

در ایام تابستان که آب بسیاری از مناطق جیره‌بندی شده بود خیلی از ما سعی در رعایت مصرف و صرفه‌جویی داشتیم. چرا؟ چون مشکلاتی که از نبودن اب پدید آمده بود همه‌مان را ترسانده بود.

صرفه جویی آب هنگام اختیار

آدمی‌زاد چنین است تا چیزی در دایره اختیاراتش باشد قدرش را نمی‌داند.

حکایت آب هم همین است. راحت و آسوده در منزل‌مان نشسته‌ایم و از سرد سرد تا گرم گرمش را در چند دقیقه فراهم می‌کنیم. نظافت، پخت‌‌وپز و بسیاری از کارهای روزانه‌مان وابسته بهوهمین مایه حیات است.

نه این‌که بگویم حق انسان متمدن امروزی استفاده راحت از آب پاکیزه نیست. چون در این‌صورت می‌گویید چرا مثل صد سال قبل زندگی کنیم حالا که امکاناتش هست؟

فقط و فقط می‌خواهم بگویم اگر قدر نعمتی را که الان به راحتی و با هزینه‌ای اندک در اختیار داریم ندانیم و درست از آن مصرف نکنیم، به زودی دچار مشکلاتی می‌شویم که رهایی از آن‌ها به مراتب سخت‌تر است و در چنان اوضاعی دیگر صرفه جویی آب کردن دردی از ما دوا نخواهد کرد.

پایان پیام

کد خبر : 104222 ساعت خبر : 5:01 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=104222
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات