فتح قله‌ها بدون اجازه مردان

پایگاه خبر ی گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: هیات کوه‌نوردی خراسان‌رضوی در بخشنامه‌ای به باشگاه‌های استان اعلام کرد که اجازه همسر زنان متاهل و اجازه ولی خانم‌های مجرد و نوجوانان تا زیر ۲۰ سال برای حضور در برنامه‌های کوه‌نوردی الزامی است.

 زنان هویت مستقل هستند

در حالی که برای حضور زنان در ورزشگاه، هرچند گزینشی شادی می‌کنیم باید از اجازه گرفتن زنان استان خراسان رضوی از ولی دم خود برای حضور در برنامه‌های کوه‌نوردی بنویسیم.

این پارادوکس همیشه روح زنان کشورم را آزرده‌است. این اصرار عجیب در عقب نگه‌داشتن زنان در برنامه‌های ورزشی را با هیچ قاعده‌ای نمی‌توان توجیه کرد. آن هم وقتی نام زنان پیشتاز در باشگاه ۸هزار تایی‌های اورست هم ثبت شده‌است.

پرونده جدید

در حالی‌که دهان اینفانتینو و فیفا را بستیم. حالا باید پرونده جدیدی برای زنان باز کنیم.

پرونده زنانی که قرار است بخشی از هویت فردی خود را در گرو تأیید همسران و اولیای دمشان ببینند.

بعد از همه تلاش‌ها برای گرفتن حقوق برابر زنان و مردان، گرفتن حق طلاق، حضانت، سهم‌الارث برابر حالا سطح دغدغه‌هایمان تا حد اجازه کوه‌پیمایی تغییر پیدا کرده است.

گزک  به دست دشمنان دهیم

گاهی اوقات خودمان گزک به دست دشمنان می‌دهیم . در قوانین از این دست باعث عقب راندن زنان و شیوع هر چه بیشتر قوانین مردسالارانه در کشور می‌شود.

این قوانین مردسالارانه باعث تنهایی انزوای زنان می‌شود و روح امید را در جامعه از بین می‌برد.

توجه به دغدغه های عمومی و اجتماعی زنان، وضع قوانین مرتبط با آنها، دادن حق انتخاب به آنها کمک می‌کنند تا  شکاف جنسیتی در کشور با قوانین درست و حساب شده پر شود. در نتیجه انرژی زنان صرف تصویب قوانین حمایتی از حقوق آنها شود.

پایان پیام

کد خبر : 106081 ساعت خبر : 11:41 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=106081
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات