مأموران پلیس کوهستان مسلط به اسکی و تأمین نظم و امنیت شهروندان

پایگاه خبری گلونی، بهاره حاصلیان: سرهنگ کیوان ظهیری رییس پلیس پیشگیری پایتخت اعلام کرد:« برخی از مأموران پلیس کوهستان مسلط به اسکی هستند و این افراد در محل‌هایی که امکان استفاده از اسکی وجود داشته‌باشند، مانند پیست‌های اسکی حضور خواهند داشت و نسبت به تأمین نظم و امنیت شهروندان در آن محل اقدام خواهند کرد». (+)

نیروی امنیتی و تأمین نظم جامعه یا به عبارت خلاصه پلیس در کشورهای مختلف از جمله ایران سیر تحولاتی شگرفی داشته است.

در مسیر پیشرفت

دلیل اصلی این تغییرات صعودی نیز، پیشرفته‌تر شدن دزدها و مخلین امنیت عمومی است.

به عنوان مثال در دوره‌ای که برهم‌زنندگان نظم تنها به دزدیدن یک یا دو دانه مرغ و خروس از همسایه اکتفا می‌کردند، ایجادکنندگان نظم و امنیت نیز در حد و حدود شحنه و میرغضب و گزمه بودند.

بعد از دوره تخم‌مرغ و شترمرغ دزدی، شاهد ظهور دزدان باسوادتری شدیم که لزوم ایجاد آژان و بعد از آن نیز ژاندارم و شهربان ضرورت پیدا کرد.

مأموران پلیس کوهستان

با عمومی‌تر شدن وسایط نقلیه و استفاده دزدان از ماشین، به عنوان آلت ارتکاب جرم لازم بود پلیس سمند سوار نیز در خیابان تردد کند تا ضمن تأکید بر استفاده از خودرو ملی در تعقیب و گریز‌ها نیز موفق عمل کند.

همچنین با پیدایش تکنولوژی‌های روز از جمله اینترنت و فضای مجازی و ظهور هکرها، نوعی از پلیس به منصه ظهور رسید به نام پلیس سایبری تا مانعی باشد بر تخلفاتی از این دست.

این روزها نیز خبر تأسیس پلیس اسکی‌سوار، بسیار مسرت‌بخش است و نشان از این دارد که روال روبه‌رو رشد تغییرات پلیس متوقف نشده‌است.

پایان پیام

کد خبر : 107453 ساعت خبر : 1:51 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=107453
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات