سلطان ام آر آی کشور را پیدا کنید و به سزای اعمالش برسانید

سلطان ام آر آی کشور را پیدا کنید و به سزای اعمالش برسانید

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: وضعیت وخیم اقتصادی کشور برای مردم هر روز یک شگفتی تازه رو می‌کند.

همچنین در این وخامت اوضاع، جرم‌های جدیدی هم کشف می‌شود که تاکنون حتی نامی از آنها کسی نشنیده است.

سلطان سکه، سلطان پوشک، سلطان شکر و یا انواع و اقسام گروه‌های مافیایی مانند مافیای کنکور. در آخرین کشف، رئیس نظارت و ارزشیابی اداره‌کل بیمه سلامت استان زنجان از مافیای «ام‌آرآی» پرده برداشته است.

فارسی‌اش می‌شود «تصویرسازی تشدید مغناطیسی».

«ام‌آرآی» همان که چند سالی است عضو ثابت خانواده مراکز تصویربرداری شده و در نسخه بیشتر بیماران با مشکلات عضله‌ای و ارتوپدی جاخوش کرده است.

در حالی که هزینه آن نسبتا بالاست ولی همه‌گیری این روش تشخیص به حدی زیاده  شده است که در غیر ضروری‌ترین موارد هم پزشک معالج آن را تجویز می‌کند.

یک سیستم و تعامل مخفی بین پزشکان و مراکز تشخیص مانند آزمایشگاه‌ها و مراکز ام‌آی‌آر وجود دارد که از آن به مافیای درمانی یاد می‌شود.

مافیایی که حالا در قسمت ام‌آی‌آر خود را نشان داده و رسانه‌ای شده است.

سلطان ام آی آر کشور را پیدا کنید البته سلاطین ام آی آر را

البته کار از این حرف‌ها گذشته است و این سیستم ارجا، مافیای ام‌آی‌آر ، تعامل پزشکی! یا هر اسم دیگری که روی آن بگذاریم، فقط به معرفی بیماران به مراکز بابینی مشخص و آشنا ختم نمی‌شود.

اکنون مراکز بالینی قراردادهای نانوشته‌ای با پزشکان می‌بندند و به این ترتیب سطح همکاری را گسترده‌تر می‌کنند.

 پزشک ام‌آر‌آی تجویز می‌کند، بیمار را به مرکز مورد نظرش می‌فرستد و آخر ماه، برای هر نفری که به این مرکز فرستاده، ‌درصد می‌گیرد.

سلطان ام آر آی کشور را پیدا کنید و به سزای اعمالش برسانید

اقدامی که به نقل از داریوش طاهرخانی، «عضو شورایعالی سازمان نظام پزشکی»، آن را «براساس آیین‌نامه‌های انتظامی، تخلف و قابل پیگیری» می‌داند.

به گفته کارشناسان این حرفه، بالای هفتاددرصد این تجویزها بی‌دلیل و از روی سودجویی پزشکان انجام می‌شود و با یک رادیولوژی ساده تشخیص بیماران ممکن خواهد بود.

تجویز بی‌دلیل و هزینه‌بر این نوع تشخیص، زیان مالی فراوانی به خانواده‌های بیماران و بخش آسیب‌پذیر و محروم جامعه وارد کرده است و از سوی دیگر سود نجومی را روانه جیب برخی پزشکان و مدیران کلینیک‌های بالینی نموده است.

اگرچه پذیرش این اخبار و گزارشات از هر قشری، آسیب روحی روانی زیادی به جامعه خواهد زد ولی شنیدن تخلفات و سودجویی از جانب اهالی بهداشت و درمان، ضربه نهایی را خواهد زد و کورسوی امید را در دل مردم خاموش می‌کند.

از بین رفتن اطمینان و ایمان بیمار و پزشک ضربه بزرگی به بهداشت و درمان کشور وارد کرده است. پزشکی حرفه‌ مقدسی است که نباید آلوده پول شود.

پایان پیام

کد خبر : 111262 ساعت خبر : 2:01 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=111262
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات