کارخانه مدیرسازی در ایران هیچ وقت رشد منفی نخواهد داشت و همیشه پررونق است

کارخانه مدیرسازی در ایران هیچ وقت رشد منفی نخواهد داشت

پایگاه خبری گلونی؛ معین بادپا: حسن رسولی خزانه‌دار شورای شهر تهران گفته است: در سال ۸۴ کل پست‌های مدیریتی شهرداری ۷۸۵ مورد بوده که این پست‌ها هم اکنون به ۲۱۸۳ پست سازمانی افزایش یافته است.

می‌بینید. یکی از تخصص‌های ما در ایران تربیت مدیر است. یعنی ما کارمند عادی تربیت نمی‌کنیم. برای کار خودمان هم دلایل زیادی داریم.

از جمله اینکه کارمند عادی منشی نمی‌خواهد. حقوق بالا نمی‌گیرد. ماشین سازمانی نمی‌گیرد. نیازی به راننده ندارد. مشاور اقتصادی و مشاور فرهنگی ندارد. معاون اول و دوم ندارد. آبدارچی اختصاصی ندارد. و ده‌ها مورد دیگر که مدیر دارد و کارمند معمولی ندارد.

مزایای کارخانه مدیرسازی

نداشتن مدیر، ضربه شدیدی به اشتغال و اقتصاد می‌زند. اما وقتی مدیر زیاد شود، اشتغال رونق می‌گیرد. شاید بگویید برخی راه دیگری برای ایجاد شغل بلد نیستند. راه دیگری برای افزایش خرید و فروش و رونق بازار نمی‌دانند. در حالی که چنین نیست. آنها بهتر از من و شما می‌دانند. شما نمی‌دانید که هر مدیری، میز و اتاق و دفتر و دستک می‌خواهد و چقدر آدم سر کار می‌روند؟ چند نفر باید میز مدیریت بسازند؟ چند نفر اتاق مدیریت را آماده کنند. گرفتن جای امضای جدید چقدر تکاپو در جامعه ایجاد می‌کند.

ما تخصص‌های دیگری هم داریم. خود من فردی را می‌شناسم که چنان درباره واژه‌های فناوری اطلاعات و کامپیوتری صحبت می‌کند که ما می‌مانیم فناوری اطلاعات به همین سادگی و خلاصه‌ای است که او می‌گوید یا او چون همان چهار تا واژه را از این علم می‌داند، نباید سر به سر او گذاشت. البته ما هم همیشه روش دوم را می‌رویم.

کارخانه مدیرسازی و مدیر اسمی

به هرحال تربیت مدیر کار ساده‌ای است. آنقدر ساده که فقط کافی است چهار نفر را جمع کنید. آن وقت شما هم مدیر هستید. اگر بودجه داشته باشید که کار خودتان راحت‌تر است.

اما برخی هنوز نمی‌دانند مدیریت آن چیزی که شما مشغول آن هستید نیست. حتی اگر جلوی اسمتان بنویسند: مدیرعامل، مدیرمسئول، مدیر… .

پایان پیام

کد خبر : 113610 ساعت خبر : 9:26 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=113610
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات