کریستف کلمب دقیقاً در کدام قسمت قاره آمریکا به خشکی رسید و از کشتی پیاده شد؟

کریستف کلمب دقیقاً در کدام قسمت قاره آمریکا به خشکی رسید؟

کریستف کلمب در کجا به خشکی رسید؟

به گزارش پایگاه خبری گلونی،کریستف کلمب در سفر دریایی مشهور خود که در سال ۱۴۹۲ انجام گرفت، بعد ۹ هفته دریانوردی در جزیره‌ای به نام سن سالوادور پیاده شد. این جزیره در باهاما واقع شده است و در حال حاضر به وانلینگ شهرت دارد.

کلمب یک ایتالیایی اهل جتوا بود که با سه کشتی به نام‌های سانتاماریا، پینتا و نینا تحت حمایت فردیناند پادشاه اسپانیا و ملکه ایزابلا سفر دریایی خود را آغاز کرد.

این سفر دریایی اولین تلاش او برای پیداکردن راه آبی به آسیا بود. بعد از ترک سان سالوادور، کلمپ جزیره کوبا و سپس هائینی را کشف کرد و تعدادی از کارکنان کشتی را برای ساختن پادگان در آن‌جا مستقر ساخت.

این پادگاه لاناویداد نامیده شد. کشتی دریادار او شکسته بود و در دو کشتی باقیمانده جای کافی برای بردن مردانی به وطنشان وجود نداشت.

کلمب با این باور که به آسیا رسیده است، به اسپانیا بازگشت و از او پذیرایی گرامی به عمل آمد.

او در بازگشت عده‌ای سرخپوست به همراه خود برد تا به وجود طلا در سرزمین جدید گواهی بدهند.

کلمب در آخرین سفر دریایی خود که در سال ۱۵۰۲ انجام گرفت، به هندوراس رسید و بعد از تحمل مشکلات فراوان در سال ۱۵۰۴ به اسپانیا بازگشت و در سال ۱۵۰۶ در نهایت ضعف و بیماری درگذشت.

کریستف کلمب یک سوداگر و دریانورد اهل جنُوا در ایتالیا بود که بر حسب اتفاق قاره آمریکا را کشف کرد. او که از طرف پادشاهی کاستیل (بخشی از اسپانیا) مأموریت داشت تا راهی از سمت غرب به سوی هندوستان بیابد، در سال ۱۴۹۲ با سه کشتی از عرض اقیانوس اطلس گذشت اما به جای آسیا به آمریکا رسید.

کلمب هرگز ندانست که قاره‌ای ناشناخته را کشف کرده‌است. سفرنامه کریستف کلمب به آمریکا در قالب ۴ سفر اکتشافی صورت گرفت.

پایان پیام

کد خبر : 114215 ساعت خبر : 1:07 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=114215
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات