همکاری زیست محیطی ایران و سازمان ملل

مدیرعامل دفتر منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه صنعتی ملل متحد ضمن تشکر از همکاری‌های مناسب بین سازمان توسعه صنعت ملل متحد با جمهوری اسلامی ایران، خواستار گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های جدید شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به همکاری‌های صورت گرفته با سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (UNIDO) در خلال سال‌های گذشته، گفت: همکاری برای اجرای برنامه‌های پروتکل مونترال و موضوع صنعت سبز از جمله این همکاری‌ها است.

آمیتا میسرا مدیرعامل دفتر منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه صنعتی ملل متحد نیز از وضعیت همکاری‌های مناسب بین سازمان توسعه صنعت ملل متحد با جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد و خواستار گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های جدید شد.

گفتنی است، ارتقاء و بهبود قوانین و مقررات مرتبط با ارزیابی زیست محیطی؛ تسهیل مشاکرت جمهوری اسلامی ایران در پروژه مشترک UNIDO و UNEP تحت عنوان «کارایی منابع و تولیدات پاک» (RECP)، همچنین صنعت سبز از جمله فعالیت‌هایی است که با همکاری سازمان توسعه صنعتی ملل متحد دنبال می‌شود.

در این جلسه، همچنین بر اهمیت تقویت همکاری‌ها در زمینه اجرا اهداف و ماموریت‌های کنوانسیون‌های بازل، استکهلم، روتردام، جیوه و نیز پروژه POPS تاکید شد. لازم به ذکر است، پس از بحث و بررسی‌های صورت گرفته از سوی حاضران در جلسه، مقرر شد پسماند و مدیریت صحیح آن، همچنین تحلیل جامع اثرات زیست محیطی در بخش صنعت در همکاری با UNIDO پیگیری شود و در همین راستا کارگروه مشترکی میان معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان توسعه صنعتی ملل متحد شکل گیرد.

پایان پیام

سازمان توسعه صنعتی ملل متحد

یونیدو یا سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (به انگلیسی: The United Nations Industrial Development Organization (UNIDO)) یک سازمان تخصصی سازمان ملل متحد است که مقر آن در وین است. هدف اصلی این سازمان ارتقاء و تسریع توسعه صنعتی در کشورهای در حال توسعه یا اقتصادهای در حال گذار و توسعه روابط صنعتی بین‌المللی است.

کد خبر : 18622 ساعت خبر : 12:45 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=18622
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات