خانه مطبوعات وکیل اهالی رسانه در استان‌هاست

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خانه‌های مطبوعات در سراسر کشور نماد کار تشکیلاتی و صنفی است و باید وکیل خبرنگاران و فعالان مطبوعاتی در استان‌های کشور باشد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، حسین انتظامی که در اختتامیه گردهمایی سه‌روزه اعضای هیات‌های مدیره خانه‌های مطبوعات سراسر کشور به مناسبت روز خبرنگار حاضر شده بود، با بیان این مطلب افزود: توقع اهالی رسانه از خانه‌های مطبوعات که در حال حاضر روز به روز تشکیلاتی‌تر و منسجم‌تر می‌شود، نگاه صنفی، فراگیر و پاسخگوست.

وی با اشاره به شکل‌گیری اساسنامه خانه‌های مطبوعات، روند شفاف عضوگیری و شیوه دموکراتیک تاسیس در استان‌ها، حضور همه صنوف محتوایی مطبوعات در این خانه‌ها را ویژگی این تشکل صنفی عنوان کرد و گفت: اگرچه ممکن است اشکالاتی هم در فعالیت فعلی برخی خانه‌های مطبوعات در استان ها باشد اما روح حاکم و هدف‌گذاری این تشکل، به نفع و برای اعتلای جایگاه روزنامه‌نگاران در استان‌های کشور است و بر همین اساس، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حال حاضر خانه مطبوعات را نماینده واقعی صنوف رسانه‌ای در استان‌ها می‌داند.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سیاست دولت در حمایت از نشریات استانی و محلی، به تغییر رویکردها در حوزه‌های مختلفی چون «توزیع یارانه‌ها، آگهی‎های دولتی، شیوه حمایت‌ها و…» برای نشریات محلی و استانی اشاره کرد و بر بهبود اجرای این قواعد و دستورالعمل‌ها در استان‌ها تاکید کرد.

وی پاسخگویی و دغدغه‌مندی خانه‌های مطبوعات را بسیار مهم دانست و گفت: برای حمایت و تقویت جایگاه خانه‌های مطبوعات، واگذاری برخی امور به این تشکل مانند برگزاری جشنواره‌های مطبوعاتی و کارگاه‌های آموزشی شروع شده است.

انتظامی همچنین با استقبال از راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه خانه مطبوعات، بر شفافیت اساسنامه صندوق، شیوه عملکرد و اولویت حمایت از اعضای صندوق تاکید کرد.

پایان پیام

کد خبر : 22566 ساعت خبر : 1:53 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22566
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات