برنامه گالری‌ها، فرهنگ‌سراها و مراکز هنری تهران

برنامه گالری‌ها، فرهنگ‌سراها و مراکز هنری تهران

گالری‌ها، فرهنگ‌سراها و مراکز هنری تهران با برپایی نمایشگاه‌هایی متنوع از هنرهای تجسمی میزبان علاقه‌مندان به هنر در روزهای گرم مردادماه هستند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، جشنواره هنرهای تجسمی «نفس» با همکاری خانه هنرمندان ایران ۲۲ مردادماه ساعت ۱۷ در نگارخانه‌های خانه هنرمندان افتتاح می‌شود.

آثار راه‌یافته به جشنواره تجسمی «نفس» در شش رشته مجسمه، نقاشی، گرافیک، عکس، تصویرسازی و کاریکاتور در چهار نگارخانه ممیز، نامی، پاییز و زمستان به‌نمایش درمی‌آیند.

نخستین دوره جشنواره هنرهای تجسمی «نفس» به همت انجمن اهدای عضو ایرانیان و با همکاری خانه هنرمندان ایران، با هدف فرهنگ‌سازی اهدای عضو برگزار می‌شود که آثار رسیده در دو مرحله انتخاب و داوری شدند.

***

نمایشگاه مشترک عکس و اسناد تاریخی از سوی مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، در خانه هنرمندان ایران برپا شده است. در این نمایشگاه تلاش شده است تا با نمایش ۷۰ تابلو، حضور ایران در جامعه ملل و گزیده‌ای از نشست‌های منجر به تأسیس این سازمان جهانی، به تصویر کشیده شود.

علاقه‌مندان می‌توانند از ۱۸ تا ۲۳ مردادماه برای دیدن این نمایشگاه به نگارخانه‌های نامی و بهار خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

گالری شکوه

تازه‌ترین مجموعه عکس‌های بهرام گوهری به‌نمایش درمی‌آید. گوهری در این نمایشگاه ۱۰ قطعه عکس رنگی جدید خود را که در ابعاد ۱۵۰×۷۰ و ۱۸۰×۱۲۰ سانتی‌متر است، به‌نمایش می‌گذارد. این عکس‌ها که قدمت و فرهنگ کهن ایران را نشان می‌دهند، روی کاغذ حرفه‌ای عکاسی چاپ شده‌اند.

نمایشگاه عکس‌های بهرام گوهری از ۲۲ مرداد تا دوم شهریورماه هر روز (به‌جز پنجشنبه‌ها) از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در گالری «شکوه» به نشانی فرمانیه، بلواراندرزگو، خیابان امیر نوری، شماره ۱۹ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

برنامه گالری‌ها، فرهنگ‌سراها و مراکز هنری تهران

گالری لاله

نمایشگاه گروهی آثار فتوآرت ۱۳ هنرمند با عنوان «ذرات بنیادی» گشایش یافته است. این نمایشگاه پنجمین رویداد هنری «من» است که آثار آن به انتخاب جاوید رمضانی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است. ۱۳ هنرمند با مدیاهای متفاوت برای ارائه‌ی مفهوم کلی نمایشگاه، آثاری را در قالب عکس، چیدمان و فتوآرت خلق کرده و به‌نمایش گذاشته‌اند.

مریم روشن‌فکر، زینب ثقفی، نیلوفر تقی‌پور، نگین فیروزی، امیر کوشامنش، سارا بافتی‌زاده، محدثه شادمهر، سارا حسینی، علی یحیایی، مسعود جزنی، مهسا کریمی، علی نورپور و محمد عبقری هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.

این نمایشگاه از ۱۵ مرداد تا دوم شهریورماه شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۹ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۶ در گالری «لاله» به نشانی خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی میزبان علاقه‌مندان به هنر است.

خانه کاریکاتور

نمایشگاهی شامل آثار برگزیده‌ی سعید صادقی، مهدی عزیزی و محمود نظری در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی در خانه کاریکاتور برپا شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند از ۱۸ تا ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ از ساعت ۹ تا ۱۷ از نمایشگاه دیدن کنند.

نمایشگاه مروری بر آثار سه افتخارآفرین کارتون ایران در خیابان شریعتی، تقاطع همت، خیابان گل‌نبی غربی، بعد از میدان شهید احمدی روشن (کتابی)، شماره ۴۴ برپاست.

گالری علیها

چهار نقاش جوان مجموعه‌ای از آثار خود را در یک نمایشگاه گروهی ارایه کرده‌اند. در این نمایشگاه، آثاری از امین باقری، سولماز نباتی، هما حسینیان و سینا ایران‌نژاد به‌نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه تا ۲۶ مردادماه در گالری «علیها» به نشانی خیابان شریعتی، نرسیده به میدان قدس، کوچه ماهروزاده، کوچه رمضانیان، ابتدای احمدی مقدم، شماره ۳۱، طبقه اول (به‌جز شنبه‌ها) میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

مجموعه سعدآباد

نمایشگاه آثار خوشنویسان استان قزوین در موزه میرعماد مجموعه فرهنگی – تاریخی سعدآباد برپا شده است. این نمایشگاه تا ۲۴ مردادماه هر روز از ساعت ۹ تا ۱۸ برپاست.

فرهنگسرای شفق

نمایشگاه نقطه‌پردازی ریز آثار ناصر پاریاس برپا شده است. پاریاس هنرمندی است که با استفاده از تکنیک نقطه‌پردازی، آثار برجسته‌ای را خلق کرده و هریک از نقاشی‌های او حاصل میلیون‌ها نقطه‌ریزی است که او براساس طرح‌های مورد نظر خود، با ظرافت خاصی آن‌ها را در کنار هم چیده است.

علاقه‌مندان برای دیدن این نمایشگاه می‌توانند تا ۲۷ مرداد از ساعت ۹ تا ۱۹ به فرهنگسرای شفق واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی، خیابان ۲۱، بوستان شفق مراجعه کنند.

شهر کتاب فرشته

نمایشگاهی شامل آثار شیدا حسن‌پور و عظیم مرکباتچی گشایش یافته است. این دو هنرمند که تا کنون تجربه‌ی برگزاری نمایشگاه‌های نقاشی متعددی را به‌صورت گروهی و انفرادی داشته‌اند، این‌بار آثار خود را به‌صورت مشترک در معرض دید دوستداران هنر نقاشی قرار داده‌اند.

این نمایشگاه تا دوم شهریورماه در گالری شهر کتاب فرشته به نشانی تجریش، خیابان شهید دربندی، نرسیده به چهارراه حسابی، شماره ۳۲ میزبان علاقه‌مندان است.

برنامه گالری‌ها، فرهنگ‌سراها و مراکز هنری تهران

موسسه صبا

نمایشگاه گروهی آثار هنرمندان گروه «والو ۲» با عنوان «انهدام، شکوفه ابهام» افتتاح شده است. «والور ۲» شامل ۱۸ دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشکده هنر و معماری آزاد (تهران) است که این‌بار با «انهدام، شکوفه ابهام» تلاش خود را در ارائه‌ی رویکردهای خلاقه به یک موضوع در قالب تکنیک‌ها و فرم‌های متنوع به‌نمایش گذاشته‌اند.

۵۷ اثری که در این نمایشگاه ارائه شده، نمایشگر سیری از تولد یک ابهام تا رفع آن در جریان شکل‌گیری و خلق اثر هنری است که در سبک‌های متفاوتی از رئال، سورئال، انتزاعی و … در قالب‌های مختلفی از جمله رنگ روغن، اکریلیک و چاپ دیجیتال عرضه شده است.

«انهدام، شکوفه ابهام» از ۱۲ تا ۲۱ مردادماه در موسسه فرهنگی هنری صبا به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، شماره ۱۲۵، نگارخانه «خیال نو» برپاست.

نگارخانه آفرینش نور

نمایشگاه آثار چند کودک نقاش با موضوع «سرزمین خیالی» گشایش یافته است. «نقاشان ریز نقش» چهارمین نمایشگاه هنرجویان کودک فتانه پیری‌خواه است که با همکاری و حمایت اولیا و مسؤولان خانه فرهنگ «نور» برگزار شده است.

نمایشگاه «نقاشان ریز نقش» از ۱۹ تا ۲۸ مردادماه در نگارخانه «آفرینش نور» به نشانی خیابان آیت‌الله کاشانی، بعد از میدان نور میزبان علاقه‌مندان به هنر خواهد بود.

گالری گلستان

تازه‌ترین رویداد «صد اثر صد هنرمند» با نمایش آثار متنوع از هنرمندان برپا شده است. کنار هم نشستن ۲۲۰ نقاشی و مجسمه از ۱۹۵ هنرمند از سراسر ایران از جمله تهران، اصفهان، شیراز، بابل، کرمانشاه، قم، مشهد و رشت و سه هنرمند مقیم پاریس، دو هنرمند مقیم میلان و دو هنرمند مقیم آلمان، از ویژگی‌های این نمایشگاه است.

در این نمایشگاه آثاری از آیدین آغداشلو، منیر فرمانفرمائیان، فریده لاشایی، ناصر اویسی، هوشنگ پزشک‌نیا، سیراک ملکونیان، حسین محجوبی، محمدعلی ترقی‌جاه، بهرام دبیری، جلال شباهنگی، محمدحسین عماد، رضا مافی، مش اسماعیل، عبدی اسبقی، بهمن نیکو و از جوان‌ترها شهره مهران، گلناز قدیری، حسین چراغچی، شمس‌الدین غازی و … برای فروش گذاشته شده است.

بیست‌وچهارمین نمایشگاه «صد اثر صد هنرمند» تا ٢٧ مردادماه در گالری «گلستان» به نشانی دروس، خیابان کماسایی، شماره ۳۴ برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز (به‌جز از پنجشنبه‌ها) ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این نمایشگاه دیدن کنند.

برنامه گالری‌ها، فرهنگ‌سراها و مراکز هنری تهران

موزه هنرهای معاصر

نمایشگاهی شامل اسناد فرهنگ دیداری کودکان ایران و تأثیر فرهنگ‌های غرب و شرق بر این فرهنگ، در موزه هنرهای معاصر تهران برپا شده است.

نمایشگاه «کارنامه» تا ۲۵ مردادماه در موزه هنرهای معاصر واقع در خیابان کارگر شمالی ادامه دارد.

پایان پیام

کد خبر : 22729 ساعت خبر : 2:02 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22729
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات