ایرانی در کشور خودت بمیر

ایرانی در کشور خودت بمیر

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی: راستش امروز طنز نوشتن خیلی سخت است. سخت‌تر از آن چه فکرش را بکنید. یعنی خبرهایی هست که جدی نوشتن هم درباره‌اش جرات می‌خواهد چه رسد به طنز. اصلا به من چه؟ مادرم هم همیشه این را می‌گوید. همسرم را همین را می‌گوید. به تو چه؟ مادرم می‌گوید حالا تو طنزش را بنویسی درست می‌شود؟ نمی‌شود که! همسرم می‌گوید: رضا این چیزها را ننویس،‌ این قدر من را اذیت نکن. خلاصه که امروز باید یک سری اخبار را ورق بزنیم و به یک سری دیگر بپردازیم.

ایرانی در کشور خودت بمیر

در خبرهای آمده است که کوئید خودرویی با قیمت اقتصادی است که هم‌اکنون رنو در کشورهایی همچون برزیل و هند تولید می‌کند. قیمت این خودرو در برزیل ۶۰۰۰ یورو (حدود ۲۴ میلیون تومان) و در هند ۴۵۰۰ یورو (حدود ۱۸ میلیون تومان) است.
یعنی خودروسازان داخلی می‌نشینند تا این ماشین شاسی‌بلند شیک با قیمت ۲۴ میلیون تومان در کشور تولید شود؟ بچه‌اید؟ از همان الان قول می‌دهم قیمتش می‌رود بالای ۷۰ میلیون تومان. یعنی می‌برندش بالای هفتاد میلیون تومان تا همچنان خودروهای خودشان تولید بشود. راستی دقت کردید؟ ما در خبر داریم به هند هم حسادت می‌کنیم و حسرت هند را می‌خوریم. فکر می‌کردید یک روز حسرت زندگی در هند را بخورید؟
چون متن بالا ممکن است متهم به سیاه‌نمایی شود بنده ضمن تشکر و تقدیر از همه خودروسازان داخلی اعلام می‌کنیم که هند بسیار کشور شلوغ و گاوپرستی است و هوایش هم گرم است و غذاهای تندی دارد و من حاضرم در جاده‌های کشورم با پراید تکه‌تکه و پاره‌پاره بشوم اما در هند سوار کوئید نشوم. من تلاش خواهم کرد با یک اختلاس خوب در کشور خودم پول جمع کنم و در همین جا ماشین‌های مدل بالا سوار شوم. در پایان تعجب می‌کنم از همه کسانی که ناتوانی خود را در عرصه اختلاس، به پای پایین بودن امید به زندگی در کشور می‌گذارند.
باقی بقای‌تان

پایان پیام

ار چیزنا

کد خبر : 26247 ساعت خبر : 6:53 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=26247
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات