از هشت محیط بان در معرض اعدام شش محیط بان آزاد شده‌اند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تلاش برای آزادی دو نفر از محیط بانان بطور جدی ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا،معصومه ابتکار در جمع خبرنگاران افزود: از مجموع هشت محیط بان در معرض اعدام شش محیط بان آزاد شده‌اند.

وی بیان کرد: محکومیت این هشت محیط بان محکوم به اعدام مربوط به سال ۹۲ و قبل از دولت تدبیر و امید بوده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: آزادی محیط بانان محکوم به اعدام نتیجه تلاش و مدیریت خوب دستگاه قضایی، همکاری اولیای دم، نقش معتمدین محلی و مسئولان ملی و استانی بوده است.

ابتکار تصریح کرد: در برخی قوانین و مقررات مربوط به محیط بانان بویژه در زمینه امنیت جانی و شغلی آنها تغییر و تحول صورت خواهد گرفت و طرح سختی کار محیط بانان نیز در هیئت دولت با ۳۰۰۰ امتیاز به تصویب رسید.

وی ادامه داد: بر اساس قانون مسئولیت مدیریت پسماند شهری بر عهده شهرداری بوده و شوراهای شهرها مسئولیت مهمی در تدوین برنامه‌های مدیریت پسماند دارند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: بر اساس ضوابط و دستورالعمل‌ اجرایی قانون مدیریت پسماند و ضوابط حفاظت از محیط زیست، باید دفن غیربهداشتی زباله وجود نداشته باشند و تفکیک از مبدأ و آموزش شهروندان صورت گیرد.

ابتکار اضافه کرد: هم اکنون پلاستیک، کاغذ و شیشه خریدار دارند و همه قابل بازیافت و استفاده مجدد هستند و در صورتی که تفکیک از مبدا صورت گیرد این ضایعات قابل ورود به چرخه بازار بوده و حتی بورس برای این ضایعات پیش‌بینی شده و می‌تواند درآمدزایی و ارزش اقتصادی نیز داشته باشند.

پایان پیام

محیط‌بان

محیط‌بان فردی است که به حفاظت و کنترلِ عرصه‌های طبیعی و حیات وحش کشور می‌پردازد. محیط بانانِ سازمان حفاظت محیط زیست از نظر قوانین استخدامی، کارمند دولتی محسوب می‌شوند. اما با توجه به شرایط کاری خویش، وضعیتی شبیه به نیروهای انتظامی یا شبه‌نظامی دارند.

تا مهرماه ۱۳۹۶ خورشیدی ۱۱۹ نفر در حین انجام مسئولیت محیط‌بانی در ایران جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر : 2703 ساعت خبر : 9:46 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2703
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات