ورود به دنیای طنزپردازان با اپلیکیشن کبریت کم‌خطر + لینک دانلود

در آستانه برگزاری نهمین جشنواره طنز سوره، اپلیکیشن کتاب «کبریت کم‌خطر» که شامل مجموعه‌ای از نثر‌ها و داستان‌های طنز کشور است، به علاقه‌مندان معرفی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، اپلیکیشن کتاب «کبریت کم‌خطر» شامل صدها صفحه داستان و نثر طنز به همراه زندگی‌نامه و کاریکاتور طنزپردازان، در فضای مجازی برای دانلود قرار دارد و علاقه‌مندان با دریافت این اپلیکیشن می‌توانند به گزیده کاملی از آثار طنزپردازان مطرح کشور دسترسی داشته باشند.

این برنامه به عنوان برگزیده «بازار» در بخش کتاب و سرگرمی شناخته شده است و مخاطبان برای دانلود، می‌توانند به این لینک مراجعه کنند.

کتاب «کبریت کم‌خطر»، شامل گزیده شعر طنز بعد از انقلاب است که به انتخاب علیرضا لبش، توسط انتشارات سوره مهر حوزه هنری  به چاپ رسیده است. این کتاب حاصل سال‌ها مطالعه و بررسی نثر و داستان طنز است و نمونه‌های قابل تأمل و شاخص داستان و نثر طنز که بعد از انقلاب اسلامی نوشته شده در این کتاب آمده است.

«کبریت کم‌خطر» برای پژوهشگران عرصه طنز، نویسندگان و هنرجویان طنز و همچنین مخاطبان حرفه‌ای طنز و ادبیات بسیار مفید است و مخاطب می تواند با مطالعه این کتاب از سیر سی و شش ساله طنز در ایران آگاه شود.

علیرضا لبش درباره ایده شکل‌گیری نگارش این کتاب می‌گوید: مرحوم عمران صلاحی چند مجموعه نثر طنز منتشر کرده بودند و بعد از رفتن ایشان، احساس کردم حیف است این کار نیمه‌تمام بماند و لازم است کسی این راه را ادامه دهد و آثار نویسندگان طنز همچنان در یک مجموعه جمع شود. کتاب‌های دیگری نیز در این زمینه منتشر شده اما تفاوتی که این کتاب با کتاب های دیگر دارد این است که احساس کردم با نویسندگان آن ها تفاوت سلیقه دارم و بنابراین «کبریت کم خطر» را گردآوری کرده و اسامی و مطالب بیشتری از طنزنویسان را به این مجموعه افزودم، ضمن اینکه در این کتاب، برای معرفی افراد، بیوگرافی طنز نوشتم و از این طریق آن ها را معرفی کردم.

این نویسنده طنز ادامه می‌دهد: «کبریت کم خطر» یک ویترین است که افراد با گزیده آثار نویسندگان طنز کشورمان آشنا شوند و سپس به سراغ آثار کامل این نویسنده‌ها بروند و آن کتاب ها را مطالعه کنند.

در نقدی که درباره اپلیکیشن «کبریت کم خطر» در سایت appreview نگاشته شده است، می‌خوانیم که با توجه به اینکه برنامه فوق دارای محتوای متنی است، محیط آن به‌طوری طراحی شده که کارایی لازم را داشته باشد و مطالعه نوشته‌ها در آن بدون کمترین مزاحمت انجام پذیرد. رنگ‌بندی زنده و هماهنگ، فونت مناسب، آیکن‌های یکدست، چیدمان مرتب اجزای صفحه و عملکرد صحیح در نمای افقی و عمودی از جمله نقاط قوت قابل ذکر در ظاهر این اپلیکیشن اندرویدی هستند. در کل باید گفت که چهره «کبریت کم خطر» کاربرپسند و کم نقص بوده است؛ هرچند با دقت نظر بیشتر، می توانست جذاب‌تر نیز باشد.

از دیگر ویژگی‌های مثبت در اپلیکیشن فوق، می توانیم به جابه‌جایی سریع و بدون پیچیدگی بین بخش‌های مختلف و استفاده راحت از امکانات موجود در آن اشاره کنیم. البته این خصوصیات به طور ذاتی در «کبریت کم خطر» وجود دارند اما در عین حال نباید از پیاده سازی رابط کاربری با رعایت استانداردهای لازم و به‌کارگیری تکنیک‌‌های اصولی چشم پوشی کرد.

عملکرد این برنامه اندرویدی بسیار ساده بوده و تنها وظیفه آن، ارائه یک محتوای طنزآلود به مخاطبان است. بزرگ‌ترین و مهم‌ترین نکته مثبت در «کبریت کم خطر» نیز مربوط به میزان و کیفیت محتوا می‌شود. به‌طوری که می توانید در آن به زندگی نامه، کاریکاتور، نثر و نوشته‌های نزدیک به ۱۰۰ نویسنده طنزپرداز کشور دسترسی داشته باشید و از مطالعه آن ها لذت ببرید.

صفحه اصلی «کبریت کم خطر»، در واقع همان فهرست نویسنده‌ها به ترتیب حروف الفبا بوده که همراه با کاریکاتور و نام آن ها آمده است. با لمس هر مورد، می توانید یک شرح حال مختصر از همان نویسنده را مطالعه کرده و با سبک کار او بیشتر آشنا شوید. در پایین صفحه مربوط به معرفی هر چهره، دکمه ارتقا به نسخه طلایی به چشم می خورد که با استفاده از آن، امکان مشاهده متن و طنز او میسر می‌شود. بد نیست بدانید که طنزها از نوع جدی و برای انتقاد به مشکلات اجتماعی و سیاسی جامعه هستند و با نوع هجو یا هزل تفاوت دارند.

«کبریت کم خطر» به قلم علیرضا لبش نوشته شده و کارتونیست آن پروا کارخانه، تهیه کننده سید علی روح الامین، برنامه نویس میلاد صالحی و طراح لوگو سید ابوالفضل طاهری است.

گفتنی‌ است نهمین جشنواره طنز سوره حوزه هنری با هدف کشف، جذب و پرورش استعدادهای جوان و ترویج و معرفی طنز فاخر در بخش‌های نثر، نظم، داستان کوتاه، مقالات پژوهشی، عکس، کاریکاتور و استندآپ کمدی (مکتوب یا تصویری) و با موضوع آزاد، ۲۵ و ۲۶ دی‌ماه ۹۵ برگزار می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 30932 ساعت خبر : 1:18 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=30932
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات