تازه‌ترین اثر استاد علی‌اکبر شکارچی رونمایی شد + گزارش تصویری

تازه‌ترین اثر استاد علی‌اکبر شکارچی رونمایی شد + گزارش تصویری

آیین رونمایی و انتشار آلبوم موسیقی «چراغ افروخته» اثر علی‌اکبر شکارچی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، این مراسم که در فرهنگ‌سرای ارسباران و در حضور داریوش طلایی و حسین علیزاده و با حضور دیگر استادان و پیشکسوتان موسیقی و همچنین خانواده استاد علی‌اکبر شکارچی، در ساعت ۱۹ اغاز شد. در این آیین رونمایی علاوه بر حسین علیزاده و داریوش طلایی، بهرام عظیم‌‏پور، مجتبی میرطهماسب، رضا پرویززاده، سامر حبیبی و خالق اثر علی‌اکبر شکارچی در مورد موسیقی دستگاهی مباحثی را مطرح و درباره مراحل اجرایی و تهیه این آلبوم صحبت کردند.

این آلبوم براساس ردیف میرزا عبدالله به روایت نورعلی خان برومند است که با اجرای علی‌اکبر شکارچی و برای نخستین‌بار به صورت تصویری برای ساز کمانچه ضبط و دراختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

على‌اکبر شکارچى نواختن کمانچه را از کودکى تحت تأثیر نوازندگان محلى آغاز کرد و در سال ١٣۵٠ از دانشکده هنرهاى زیبا فارغ‌التحصیل شد. وی به منظور فراگیرى ردیف‎هاى آوازى و قطعات ضربى از محضر استادان داریوش صفوت، علی اصغر بهاری، نورعلى‎خان برومند، محمود کریمى، یوسف فروتن، سعید هرمزى و جلال ذوالفنون بهره برد.

آلبوم‌های «خلق لر»، «جرس»، «کوهسار»، «بیست ترانه کهن لرى»، «کاروانه»، «خونین شهر»، «ایل بانگ» و کارهاى پژوهشى «آلبوم ردیف میرزاعبدالله» با کمانچه، موسیقى فیلم «خون بس»، «عاشقانه»، «خواب شقایق» با همنوازى تنبک آساره شکارچى از جمله آثار و فعالیت‌های هنری شکارچی است. همچنین کتاب‌های «وزن‌خوانى در دو جلد» و «تجزیه تحلیل بیست ترانه کهن لرى» را می‌توان از تالیفات وی برشمرد.

تازه‌ترین اثر استاد علی‌اکبر شکارچی رونمایی شد

گزارش گلونی از این مراسم را ببینید:

پایان پیام

گزارش‌گر: پیمان پیری‌عالم

عکاس: دکتر محسن سلیمانی

کد خبر : 31191 ساعت خبر : 1:18 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=31191
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات