بررسی تعمیرات حفاظتی کاروانسرای میرزا سیدرضای خرم‌آباد

جلسه بررسی تعمیرات حفاظتی کاروانسرای میرزا سیدرضا خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، غلامرضا سلیمانی از برگزاری جلسه بررسی تعمیرات حفاظتی بنای تاریخی کاروانسرای میرزا سیدرضا خرم‌آباد با حضور نمایندگان پلیس پیشگیری استان، اتحادیه طلافروشان، صنوف و شهرداری در محل این اداره کل خبر داد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان عنوان نمود: بنای تاریخی کاروانسرای میرزا سیدرضا به شماره ۱۹۲۳ در تاریخ ۱۳۷۶/۷/۲۰در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و قدمت آن متعلق به سال‌های ۱۳۰۰-۱۳۰۱ است که دارای مساحت تقریبی عرصه ۳۰۰۰ مترمربع می‌باشد.

غلامرضا سلیمانی بیان داشت: این جلسه با توجه به آسیب‌های وارد شده به بنا و ضرورت پیشگیری از خسارات احتمالی، با موضوع تعمیرات حفاظتی به منظور احیاء و نگهداری بنا توسط دستگاه‌های اداری مرتبط، نمایندگان صنوف و کسبه برگزار گردید.

سلیمانی در ادامه عنوان داشت: با توجه به تعریض‌هایی که توسط شهرداری در اطراف بنا صورت پذیرفته و کاهش ضریب امنیتی و نیاز به مرمت بخش‌های آسیب دیده بنا ضروریست ضمن انجام هماهنگی با میراث فرهنگی استان پیش از هر گونه مرمت، تعمیر و تغییر کاربری، اقدامات حفاظتی مانند کنترل انتظامی، برقراری گشت‌های ویژه تأمین حفاظت، استفاده از سیستم‌های پایش الکترونیکی، بکارگیری نیروی کار نگهبان و الگو برداری از نحوه عملکرد اماکن مشابه استانهای دیگر طی تعامل با پلیس پیشگیری در جهت حفاظت از بنا صورت گیرد.

وی همچنین افزود: به منظور تسریع در امر مرمت بنا باید هزینه مرمت تأمین اعتبار شده و مشکل بوجود آمده در بحث مالکیت با هماهنگی دادگستری استان حل گردد.

در پایان مقرر گردید که:

۱- به‌منظور جلوگیری از تعطیلی کامل بازار، مرمت بنا به‌صورت فازبندی صورت گیرد.

۲- تعداد ۲۰ ملک تملک شده در قالب طرح استحکام بخشی بنا و املاک واگذار شده به صنوف، تأمین اعتبار و استحکام‌بخشی آن هر چه سریع‌تر عملیاتی شود.

۳- طرح رفع خطر حداکثر تا دو هفته آینده تهیه و به شهرداری ارائه گردد و شهرداری نیز با هماهنگی با میراث فرهنگی آن را اجرا نماید.

۴- برگزاری جلسه تکمیلی تا پیش از پایان سال جاری و ارائه گزارش عملکرد جامع توسط تمامی اعضاء حاضر در جلسه.

پایان پیام

کد خبر : 31564 ساعت خبر : 1:50 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=31564
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات