برگزاری تور گردشگری در حمایت از سمندر لرستانی

برگزاری تور گردشگری در حمایت از سمندر لرستانی

روز جمعه ۶ اسفند، برنامه طبیعت‌گردی درحمایت از سمندر لرستانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، تور گردشگری الیاسی با همکاری سازمان محیط زیست استان لرستان و صداوسیما این برنامه را در منطقه کول‌چپ برگزار کرد.

تعداد ۱۱۵ نفر در این تور شرکت کردند و حمایت خود را از حفظ و نگهداری سمندر لرستانی و زیستگاه‌های این گونه اندمیک اعلام کردند.

برگزاری تور گردشگری در حمایت از سمندر لرستانی

مهندس مهرداد فتحی بیرانوند، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان نیز در این رابطه اظهار کرد: سمندر لرستانی از گونه‌های نادر حیات وحش استان است که در لیست قرمز Iucn قرار داشته و در معرض تهدید است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، وی اضافه کرد: متأسفانه این گونه باارزش و اندمیک به سفره هفت سین نیز راه یافته بود و به قیمت بالا در بازارهای شب عید به فروش می‌رسید. خوشبختانه در دو سال اخیر با تشکیل کارگروه آمایش و پیگیری‌هایی که شد تاکنون شاهد فروش غیرقانونی این گونه نبوده‎ایم.

فتحی بیرانوند با بیان اینکه همه دستگاه‌های ذیربط باید پای کار بیایند و از این گونه حمایت کنند، افزود: امسال نیز برنامه‌های حمایتی خود را با همکاری سایر ارگان‌ها انجام می‌دهیم و بیش از پیش پیگیر حفاظت هستیم؛ همچنین قصد داریم چند روز آینده جلسات کارگروه آمایش محیط زیست را با این هدف در استان تشکیل دهیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از احداث دو پاسگاه سیار در زیستگاه سمندر خبر داد و افزود: همچنین قصد داریم با برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه جوامع بومی اهمیت موضوع را برای آنان تبیین کنیم تا در حفاظت از آن همکاری لازم را داشته باشند.

گزارش تصویری این تور گردشگری را ببینید:

پایان پیام

کد خبر : 36434 ساعت خبر : 0:23 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=36434
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات