خط پنج ایرالکو اراک تعطیل می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: این نهاد به هیچ عنوان از تعطیلی خط پنج ایرالکو کوتاه نمی‌آید.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایرنا، سعید محمودی روز شنبه در جمع خبرنگاران در اراک افزود: بر اساس پیشنهاد شرکت ایرالکو و مصوبه کارگروه کاهش آلودگی استان مرکزی، آخرین مهلت تعطیلی خط پنج این واحد صنعتی پایان سال ۹۵ است.
وی بیان کرد: در این راستا هفته گذشته بازدیدی از شرکت ایرالکو اراک صورت گرفت اما، هیچ اراده‌ای برای تعطیلی این خط وجود نداشت و کوچکترین اقدامی در این زمینه صورت نگرفت.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: محیط زیست این استان در این رابطه و در پاسخگویی به مطالبات به حق مردم با قدرت ایستاده و ذره‌ای کوتاه نخواهد آمد.
محمودی اظهار کرد: آنچه در توان باشد برای تعطیلی خط پنج شرکت آلومینیوم اراک به کار گرفته می‌شود و انتظار است دستگاه قضایی نیز همکاری خوبی در این راستا مانند قبل داشته باشد.
وی عنوان کرد: بهره‌مندی از هوا سالم و محیط زیست پاک حق مردم است و صنایع ملزم به رعایت قوانین هستند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اضافه کرد: شهرداری در رابطه با کاهش آلودگی کلانشهر اراک وظیفه خطیری برعهده دارد اما، بهداشت شهری در این کلانشهر مطلوب نیست.
محمودی بیان کرد: حجم زیادی از آلاینده های شهر اراک مانند ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی و تردد خودرو ها با موتورهای دیزلی در کمربندی‌ها به مردم تحمیل شده و کاهش آلاینده‌های آنها کار سختی نیست.
وی گفت: انتظار است شهرداری در سال جدید اولویت کاری خود را توسعه فضای سبز و تقویت و نوسازی حمل و نقل عمومی قرار دهد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: کلانشهر اراک در زمینه پسماندهای بیمارستانی با مشکلات زیادی روبه رو است که زیبنده یک کلانشهر نیست.
محمودی تاکید کرد: محیط زیست استان مرکزی برنامه‌های خوبی برای برون رفت از مشکلات دارد اما اجرای آن‌ها نیازمند حمایت و همکاری دستگاه‌های مختلف و مردم است.
وی گفت: تکیه بر اقتصادی که از بین برنده محیط زیست باشد عاقلانه و درست نیست و باید نهایت رشد اقتصادی در کنار بهترین استانداردهای حفاظت محیط زیست صورت گیرد.
کلانشهر اراک از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۰ روز آلوده را در کارنامه خود به ثبت رسانده و این در حالی است که تعداد روزهای آلاینده در سال ۹۴ به ۳۷ روز رسید.

پایان پیام

 

کد خبر : 38032 ساعت خبر : 0:06 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=38032
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات