انتشار سه کتاب درباره نوروز

رئیس پژوهشکده مردم‌شناسی از انتشار سه کتاب درباره نوروز به نام های «نوروز تنوع فرهنگی و فرهنگ صلح»، «نوروز، تنوع فرهنگی» و «نوروزنامه سغد» خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، علیرضا حسن‌زاده در توضیح کتاب نوروز تنوع فرهنگی و فرهنگ صلح گفت: این کتاب، مجموعه مقالاتی در زمینه نوروز است که به موضوع نوروز از منظر تنوع و غنای فرهنگی آن می‌پردازد.

وی با بیان اینکه کتاب نوروز تنوع فرهنگی و فرهنگ صلح به کوشش سمیه کریمی، اعظم موسوی و ژیلا مشیری آماده شده است افزود: این کتاب حاصل همکاری مشترک پژوهشکده مردم‌شناسی، مرکز اسناد فرهنگی آسیا و ایکوم است.

حسن‌زاده درباره کتاب “نوروز، تنوع فرهنگی” گفت: این کتاب به زبان انگلیسی و مصور است و نویسندگان آن شروین گودرزی و بهمن رحیمی و عکاسان آن بهمن رحیمی، بابک صدیقی و نادر سوری هستند.

وی ادامه داد: کتاب نوروزنامه سغد، اثر علی نورزاد و ترجمه علی ایلنت کتاب دیگری است که به معرفی فرهنگ و آئین‌های نوروزی در تاجیکستان می‌پردازد.

رئیس پژوهشکده مردم‌شناسی گفت: کتاب‌ها تا نیمه فروردین به همت مدیریت انتشارات پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری منتشر خواهند شد.

پایان پیام

کد خبر : 38049 ساعت خبر : 3:34 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=38049
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات