طنز/احتیاط! راننده مبتدی است

پایگاه خبری گلونی، روح‌الله احمدی: محدودیت خیلی از اوقات باعث خلاقیت می‌شود. مثال‌های زیاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی و… را هم می‌توان به عنوان شاهد آورد. اما آیا در زمینه‌ی قوانین راهنمایی و رانندگی هم باید منتظر خلاقیت رانندگان باشیم؟

طبق قوانین جدید پلیس راهور ناجا، محدودیت‌های بیشتری برای رانندگان نوگواهینامه اعمال خواهد شد. طبق این محدودیت‌ها، افرادی که گواهینامه را دریافت می‌کنند تا سه ماه اجازه ندارند به تنهایی و بدون حضور افرادِ دارای گواهینامه‌ی رانندگی در کنارشان، رانندگی کنند. اگر شلوغ کنند، باید اولیایشان را هم بیاورند. همچنین از ساعت ۱۲ تا ۵ صبح و در جاده‌های برون‌شهری نیز اجازه‌ی رانندگی ندارند و موظف خواهند بود که علامت «احتیاط! راننده مبتدی است» را هم در قسمت جلو و هم در قسمت عقب خودروی خود نصب کنند. اصلا چه معنی دارد یک جوان که تازه گواهینامه گرفته ۱۲ تا ۵ صبح برود دوردوربازی؟ این محدودیت‌های خوب قرار است از اول سال ۹۶ اعمال شوند.

اگر با ما بود که سخت‌گیرتر هم عمل می‌کردیم. مثلا وقتی گواهینامه جدیدی صادر می‌شد، گواهینامه را به همراه یک مامور برای صاحبش می‌فرستادیم و به مامور می‌گفتیم که تا سه ماه باید همراه راننده باشد تا حساب کار دستش بیاید. تازه در آن سه ماه تمام مخارج مامور را هم گردن راننده می‌انداختیم تا هزینه‌ای برای پلیس راهور ایجاد نشود و به نوعی خصوصی‌سازی می‌کردیم. اگر با ما بود، علاوه بر این‌که خودروی خیلی از راننده‌های متخلف را متوقف می‌کردیم و می‌خواباندیم، خودِ راننده‌ها را هم متوقف می‌کردیم و… حیف که با ما نیست.

حالا که اختیارش دست ما نیست، پس یکی دو راهکار برای راحتی نوگواهینامه‌ها بدهیم. می‌توانید در سه ماه اول اصلا رانندگی نکنید. سه ماه رانندگی نکردن احتمالا بهتر از سه ماه تابلو شدن به عنوان راننده مبتدی است. تازه دوستانِ شیرینی‌بگیر هم متوجه نمی‌شوند که گواهینامه گرفته‌اید و پول شیرینی در جیب‌تان می‌ماند. اصلا پلیس راهور می‌تواند گواهینامه را سه ماه دیرتر بفرستد تا مشکل از بیخ حل شود و راننده مجبور نباشد به دنبال راهی برای پیچاندن باشد!

پایان پیام

 

 

کد خبر : 39013 ساعت خبر : 2:27 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=39013
اشتراک در نظرات
اطلاع از
2 Comments
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

این برچسب راننده جدید به هیچ عنوان مناسب نیست حتی با عث خطر بیشتر میشود بنده برای مدت ۱ساعت این تابلو بهخودرو زدم وباعث تمسخر بنده ازسوی عده ای شد به طوری که بنده از شدت فشار روحی نزدیک بود تصادف کنم.اینم در نظظر داشته باشید که این تابلو راننده جدید باعث تحریک به اذیت کردن میشود مخصوصا راننده خانم باشه .بنده به هیچ عنوان حاظر به تین نوه نمیباشم

داداش این تابلو کوچیکه من ماشینم باربند داره

یک تابلو دو برابر تابلو ماشین اموزشی روی باربند نصب میکنم

راستی یادم رفت بگم
اگه توی خیابون های شلوغ بهتون راه نمیدن کافیه از این تابلو ها بزنید همین که راهنما بزنید همه ماشین های پشت سر و حتی جلو! و ماشین لاین مخالف همه بدون چشم داشتی ترمز میکنند تا شما به اسانی ماشین را بپیچانید;/