در رومئو و ژولیت هیچ بازیگری آسیب ندیده است

مصطفی کوشکی درباره برخی ابراز نگرانی ها درباره متفاوت بودن یا به عبارتی ترسناک بودن دکور نمایش «رومئو و ژولیت» توضیحاتی را عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مصطفی کوشکی، طراح صحنه و مشاور کارگردان نمایش «رومئو و ژولیت» در این‌باره گفت: متاسفانه در تئاتر ما همیشه همه چیز آسان گرفته شده و تئاتر را تا مرحله‌ای پایین کشیده که تماشاگر چندانی نداشته باشد، یعنی تماشاگر به دیدن تئاتر نمی‌آید چون تجربه جدیدی برایش ندارد، اجرای تئاترهای مختلف با طراحی ساده موجب شده که به این بخش از هنر  نمایش توجه نشود و به بیانی عده‌ای بگویند طراحی صحنه از بین رفته است در حالیکه این بخش جزو اساسی ترین ارکان یک نمایش است.

او افزود: همچنین بنا به گفته معروفی که معتقد است «شغل بازیگری حتی از شغل کارگران معدن هم سخت تر است»، ما در این نمایش با دکور متفاوت و استفاده از همه داشته‌های بازیگری مانند بیان، بدن، حس و… نشان داده‌ایم که بازیگری یک شغل راحت و بدون دردسر نیست و بازیگر باید حتما ویژگی‌هایی داشته باشد تا بازیگر شود. متاسفانه امروزه بسیاری از بازیگران ما بدن‌های نه چندان آماده و خوابیده و بالطبع بیان خوابیده مشغول کارهستند که به نظر من این خیلی بازیگری به شمار نمی‌آید، البته همچنان گروه‌های نمایشی مشغول به کار هستند که هنر تئاتر را مهم می‌دانند و در حال تجربه‌های نو هستند.

کوشکی ادامه داد: بازیگران «رومئو و ژولیت» با تمرین‌های طولانی ۱۲ ساعت در روز و سنگین خودشان را برای اجرای این نمایش آماده کرده‌اند و خوشبختانه تا به حال صدمه‌ای به هیچکدام از بازیگران این نمایش وارد نشده و از بابت دکور نگرانی وجود ندارد.

نمایش «رومئو و  ژولیت» به کارگردانی هستی حسینی هرشب ساعت ۲۰:۳۰ در تئاتر مستقل تهران اجرا می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 41016 ساعت خبر : 1:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=41016
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات