درباره ناف برخی سیاستمداران

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی: وصل در جامعه ما بر دو نوع است. یکی وصل شهروند به مسئول و دیگری وصل مسئول به مسئول. همان‌طور که می‌دانید وصل شهروند به مسئول فراوانی بیشتری در جامعه دارد و چه بسا خود شما و خود من به یک مسئولی وصل هستیم که آن مسئول ما را در اداره استخدام کرده است. این وصل بیشتر از راه رابطه خونی و فامیلی اتفاق می‌افتد و همان پارتی‌بازی خودمان است. در این نوع وصل، وقتی می‌گویند طرف وصل است یعنی عمه‌ای،‌ عمویی، دایی‌ای، خاله‌ای یا کس و کاری در جایی دارد که به واسطه آن فامیل کارش در جامعه راه می‌افتد.

در وصل مسئول به مسئول اما همیشه رابطه خونی ملاک نیست و گاه رابطه، رابطه مالی و حزبی و جناحی است. در هر دو نوع وصل جابه‌جایی پول،‌ رانت، حقوق، مزایا و… میان وصل‌شده‌ها وجود دارد. البته این را همه می‌دانیم که هیچ وصلی بی‌دلیل نیست و اگر کسی خودش را به کسی وصل می‌کند به خاطر معیشت است.

 این سیاستمداران از کجا می‌خورند؟

اما همیشه برایم سوال بود که آنها که وصلند از کجا می‌خورند؟ و همیشه گمان می‌کردم مثل مردم عادی از راه دهان می‌خورند اما آقای مرتضی طلایی از این راز پرده برداشته و گفته: «بند ناف برخی اعضای شورا به شهرداری وصل است.» و ما فهمیدیم آن دوستان از راه ناف می‌خورند و این‌طوری است که اغلب نمی‌توان برای خوردن‌شان پرونده‌سازی کرد چون ثابت کردن خوردن از راه دهان خیلی آسان است اما کسی نمی‌تواند ادعا کند ناف کسی به جایی وصل است چون ناف آدم معمولا معلوم نیست و مثل دهان نیست که بجنبد و ما از جنبیدنش بفهیم طرف در حال بخوربخور است.

ناف سیاستمداران

این طوری است که با همین ناف زپرتی، دکل غیب می‌کنند. شما فکر می‌کنید آن همه درآمد نفتی را با هواپیما یا قطار جابه‌جا کردند؟ خیر؛ کار ناف بود. ناف در هر ثانیه می‌تواند چند تریلیون دلار پول مملکت را ناف به ناف کند بدون این‌که کسی بفهمد که چه شد!

حالا راستش را بگویید، ناف شما به کجا وصل است؟ به آن بالابالاها؟ از راه ناف ماهانه چقدر درآمد دارید؟ آیا تا به حال ناف کسی را بریده‌اید؟ آیا هر که نافش بیش، برفش بیشتر؟ آیا ناف شما به جایی وصل یا ناف دیگران به شما وصل است؟ آیا ناف‌ ما را هم قابل می‌دانید برای وصل کردن؟ آیا وقتی پول کم می‌آورید جلو هم می‌ایستید و ناف‌به‌ناف می‌کنید؟ آیا این بوی نافه از ناف شماست؟

باقی بقای‌تان

پایان پیام

منبع: ایسنا

 

کد خبر : 41026 ساعت خبر : 3:47 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=41026
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات