مجله نمایش ویژه اردیبهشت‌ماه منتشر شد

مجله نمایش ویژه اردیبهشت‌ماه منتشر شد

دویست و دوازدهمین شماره از مجله نمایش با نگاه ویژه هاینر مولر منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مخاطبان و علاقه‌مندان  می‌توانند در این شماره مقالاتی با عنوان‌های «تنهایی و سکوت در جهان پر سروصدای تکنولوژی»، «مولر خالق تئوری تئاتر در زمان حال»، «از زبان، خانه هستی هایدگر تا زبان، خانه تصویر مولر»، «هنر ترکیبی و جداسازی عناصر» و … را مطالعه کنند.
در این شماره نقد نمایش‌های «باغ آلبالو» به قلم عبدالرضا فریدزاده، «اینا همه خوبن» به قلم هومن نجفیان، «خدای کشتار» به قلم مهدی نصیری، «هام» به قلم حسن پارسایی به چاپ رسیده است.

مجله نمایش ویژه اردیبهشت‌ماه منتشر شد

در گستره‌ی تئاتر جهان، این شماره به رومانی اختصاص‌یافته. در این بخش می‌توانید مطالبی ازجمله «یک دیدگاه آلترناتیو از تئاتر آلترناتیو»، «مصاحبه‌ای با جیانا کاربونای»، «سرگرمی، تجربه را مغلوب می‌سازد» و «در جستجوی هویت، گرایش‌های تئاتر معاصر در رومانی» و… را بخوانید.

شماره ۲۱۲ مجله نمایش، ویژه اردیبهشت‌ماه سال ۹۶، به مدیرمسئولی مهدی شفیعی و سردبیری نصرالله قادری در ۱۱۲ صفحه چاپ و توزیع‌شده است.

تئاتر یکی از هنرهای هفتگانه است. کسانی که دربارهٔ به وجود آمدن تئاتر جستجو کرده‌اند می‌گویند سر چشمه آن از آیین هاست. آیین به مراسم مذهبی و اجتماعی می‌گویند. مثل مراسم عروسی در ایران و مراسم رقص‌های مخصوص در کشورهای دیگر انسان همیشه دوست داشته‌است به اتفاقاتی که خارج از اراده و میل اوست تسلط داشته باشد و این ویژگی اصلی تئاتر است. تئاتر در مقایسه با هنرهای دیگر امکانات زیادی دارد برای اینکه از هنرهای دیگر مثل نقاشی، ادبیات، معماری، موسیقی و … در آن استفاده می‌شود کلمه تئاتر (theater) در اصل از کلمه تآترون (theater on) است که قسمت اول آن تیه ((thea تماشاگران یا محله تماشا است.

در زمان‌های قدیم، تماشاگران در سرازیری تپه‌ها می‌نشستند و مراسم مذهبی را که با آداب و تشریفات مخصوص در پایین همان تپه یا کناره معبد که محل عبادت بوده، تماشا می‌کردند. موسیقی، رقص، گفتار، صورتک، لباس، اجراکنندگان، تماشاگر و صحنه در اجرای آیین آرایش توسط رنگ، خاکستر یا جوهر که سطح بدن را می‌پوشاند برای کامل کردن صورتک و لباس بکار می‌رود آنطور که گریم در تئاتر این کار را انجام می‌دهد.

پایان پیام

کد خبر : 42715 ساعت خبر : 7:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=42715
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات