اسیدپاشی در مترو

اسیدپاشی در مترو

پایگاه خبری گلونی، محسن فراهانی: به گزارش خبرنگار ما، یکی دیگر از رسم‌های زیبای ما ایرانی‌ها این است که در مترو، اتوبوس، مراسمات و مهمانی‌ها، جای خود را به افراد مسن و ناتوان می‌دهیم. خبرنگار ما که یک بار درون اتوبوس جای خود را به یک پیرمرد داده بود و هرجا که می‌رفت این خاطره را تعریف می‌کرد، به میان مردم رفته تا نظر آن را در مورد این رسم زیبا جویا شود و همچنین خاطره‌اش را نیز برای آن‌ها تعریف کند.

اسیدپاشی در مترو

پیرمردی که روی نیمکت پارک نشسته بود، به خبرنگار ما گفت: یک بار که مترو خیلی شلوغ بود وارد یکی از واگن‌ها شدم و دیدم یک پسر جوان روی صندلی نشسته است و یک هندزفری به گوش دارد. پسر جوان تا مرا دید چشمانش را بست و خودش را به خواب زد. من هم رفتم جلویش ایستادم تا شاید متوجه حضور من شود و از روی معرفت جایش را به من بدهد ولی او چشمانش را باز نکرد. آرام با پایم به پایش زدم اما باز هم چشمانش بسته بود. آرام پایش را لگد کردم اما باز هم خود را به خواب زد. یک چک خواباندم در گوشش اما باز هم چشمانش را باز نکرد. فندک گرفتم زیر پاچه‌ی شلوارش و دچار ۷۰ درصد سوختگی شد اما باز هم خود را به خواب زد. یک دبه چهارلیتری اسید ریختم روی صورتش اما باز هم چشمانش بسته بود. دهانش را باز کردم، یک نارنجک فرو کردم در حلقش بعد دهانش را بستم. نارنجک منفجر شد اما پسر جوان هم‌چنان خواب بود. خلاصه هر چه فن بلد بودم زدم اما آن پسر بیدار نشد. تا این‌که بلندگوی قطار اعلام کرد: مسافرین محترم ایستگاه پایانی است…

اسیدپاشی در مترو
در همین لحظه پسر جوان چشمانش را باز کرد و پیاده شد. واقعاً جوانان امروزی بویی از مرام و معرفت نبرده‌اند. زمان ما این‌طور نبود. همه‌ برای بزرگ‌ترها احترام قائل بودند.
خبرنگار ما فرصت را مناسب دید تا خاطره‌اش را تعریف کند و معرفت خود را نشان پیرمرد بدهد. از این رو به پیرمرد گفت: این‌طور نیست پدرجان. خود من یک بار درون اتوبوس جای خود را به یک پیرمرد دادم. اجازه می‌دهید تعریف کنم؟ پیرمرد هم از روی ناچاری قبول کرد که خبرنگار ما خاطره‌اش را بگوید.
خبرنگار. ما با کلی ذوق و شوق گفت: یک روز درون یک اتوبوس شلوغ دیدم یک پیرمرد زل زده به میله‌ای که در دستان من است. احساس کردم چشمش آن میله را گرفته است. برای همین پیرمرد را بلند کردم و میله‌ی اتوبوس را گذاشتم در دستش. خودم هم چون جا نبود، نشستم جای پیرمرد.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 46191 ساعت خبر : 0:23 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=46191
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات