مردم کتاب کهنه می‌خرند

مردم کتاب کهنه می‌خرند

به گزارش پایگاه خبری گلونی  آرشین ساکی: با تغییر وضعیت اقتصادی مردم کشور ما و گرانی‌های پیاپی آن‌چه رونق گرفت بازار کالاهای دست دوم بود. آن‌قدری که حتی برای این خرید و فروش‌ها سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی ایجاد شد و اتفاقا طرفداران زیادی هم پیدا کرد.

هر کالای گران‌ قیمتی که امکان خریدش وجود ندارد با قیمتی بسیار کمتر در این بازارها پیدا می‌شود. به قول معروف از شیر مرغ تا جان آدمی‌زاد. میدان انقلاب تهران یکی از همین بازارهای دست دوم است. اما نه برای مبل و یخچال. برای کتاب. حتما شما هم دیده‌اید دستفروش‌هایی را که کتاب‌های کهنه را با قیمتی بسیار ارزان جار می‌زنند. آن هم در محلی که معدن کتاب است. عابرانی که پای بساط این فروشنده‌ها ایستاده‌اند اغلب بیشترند از کسانی که وارد فروشگاه شده‌اند. دلیل آن هم قیمت بالای کتاب است. بعید نیست همین روزها هم سایت جدیدی رو شود تنها برای مبادله کتاب‌های دست دوم.

مردم کتاب کهنه می‌خرند

مطالعه از هر طریقی که باشد از خرید کتاب‌های نو تا دست دوم و حتی امانت گرفتن خوب است اما نباید بگذاریم قیمت کتاب تا جایی بالا برود که به یک کالای لوکس تبدیل شود. نکته این است، اغلب کتاب‌هایی که در بساط دستفروش‌ها پیدا می‌شود کتاب‌های قدیمی است. در حالی‌که این‌روزها نویسندگان معاصر زیادی داریم که آثاری فاخر روانه بازار کرده‌اند.

علاوه بر این موضوع، کتاب‌های خیابانی معمولا موضوعات مشخصی دارند و گاه مختصص انتشاراتی خاص هستند. حتی گاهی ترجمه‌هایی ضعیف هستند که با هزینه تمام شده کمتر روانه بازار شده است. اگر به بساط این دست‌فروش‌ها دقیق شوید تقریبا ۸۰% کتاب‌های‌شان مشابه است. اگر اولین فروشنده کتاب مورد نظرتان را نداشت قول می‌دهم در بساط آخرین نفر هم پیدا نمی‌شود. بهتر است برای قیمت کتاب‌ها چاره ای اندیشید تا همه بتوانند از کتاب‌های با موضوعات مختلف استفاده کنند تا شاید سرانه مطالعه در کشور تکانی بخورد.

پایان پیام

کد خبر : 46675 ساعت خبر : 0:19 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=46675
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات