جریمه در تهران تشویق در استکهلم

به گزارش پایگاه خبری گلونی، اداره پلیس راهنمایی و رانندگی استکهلم سوئد گاهی اوقات پول‌هایی را که از جریمه‌های رانندگانی از طریق دوربین‌های کنترل ترافیک ثبت شده‌اند، به رانندگانی که از این طریق جریمه نشده‌اند، به عنوان هدیه می‌دهد.

برای گرفتن حداکثر نتیجه از فرهنگسازی، به این تشویق‌ها احتیاج داریم. باید پای بسته‌های تشویقی را به اینجا هم کشاند. البته باید مؤلفه‌های دیگر را هم در نظر گرفت. وقتی پای روز انتخاب کارمند نمونه در راستای تلاش برای تبدیل شدن به واحد خدماتی نمونه کشور، به اداره‌مان باز شد، واکنش افراد دیدنی بود. آن‌ها درجه نمایش در کارها را بیشتر کردند، بیشتر از قبل توی چشم بودند. موبایل‌هایشان را سایلنت کردند و تلگرام را از گوشی‌هایشان پاک کردند. تعداد نظرات «خیلی زیبا بود با اجازه شئر می‌کنم» در ساعات کاری ۸۰ درصد کاهش پیدا کرد. پرونده‌ها زود کامل می‌شد، هیچ سایتی درگیر ترافیک و مشکلات فنی نمی‌شد و همه اپراتورها در دسترس بودند. هیچ اپراتوری ناهار را وصل نمی‌کرد به ساعت آخر وقت. سنت مهمانی‌های تولد در محل کار کاملاً ریشه‌کن شد. کارمندان صبحانه را در خانه میل می‌کردند نه در حضور ارباب رجوع. هیچ مُهر و امضایی گم نمی‌شد. بخش حسابداری همیشه آماده بود. جوهر هیچ پرینتری خراب نمی‌شد. هیچ پرونده‌ای گم نمی‌شد. هیچ آبدارچی چای کهنه دم به کارمندان نمی‌داد. هیچ کارمندی زیر میزی نمی‌گرفت. هیچ مسئول امضایی در مرخصی ساعاتی نبود. هیچ آسانسوری خراب نمی‌شد. هیچ رئیسی «در جلسه‌ان فردا بیاین» نبود. هیچ قائم‌مقامی به جشن عروسی پسر خواهرش در خارج نمی‌رفت. هیچ حقوقی دیر پرداخت نمی‌شد. هیچ بیمه‌ای بالا کشیده نمی‌شد. هیچ وُیس زیرآب زنی برای هیچ مدیری فرستاده نمی‌شد. هیچ مرخصی زایمانی بالا کشیده نمی‌شد. هیچ بازرسی در اداره پیچانده نمی‌شد و هیچ‌کسی به فکر نابود کردن همکارش نمی‌افتاد.

ما آدم‌هایی دیگری شده‌بودیم، آنقدر عجیب که خودمان هم این‌همه تغییر را باور نمی‌کردیم برای همین بدنمان با تک تک سلول‌هایش این تغییرات را پس می‌زند… وقتی نتیجه اعلام شد و واحد نمونه کشور نشدیم، می‌خواستیم برگردیم به همان حالت پیش‌فرض؛ می‌خواستیم مرخصی‌ها و تلگرام‌بازی‌ها و شروع کنیم که فهمیدیم هنوز جایزه کارمند نمونه به قوت خودش باقی‌است. ما همان آدم‌ها ماندیم فقط به‌جای خودمان رؤسا را می‌فرستادیم به مرخصی و تعطیلات تا روز انتخاب کارمند نمونه هم دندان روی جگر گذاشتیم و تحمل کردیم! این بسته‌های تشویقی را جدی بگیرید.

پایان پیام

کد خبر : 50546 ساعت خبر : 1:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=50546
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات