بچه‌ها اتو پایلت ندارند

به گزارش پایگاه خبری گلونی، حبیبه حیرتی؛ روانشناس گفت: «بی‌توجهی مادر به فرزند باعث ایجاد اخلال در فرد و در نتیجه عدم شکل‌گیری رفتارها و راهکارهای مرتبط با کنترل درونی می‌شود. نتیجه این وضعیت منجر به این می‌شود که افراد به امور و اشیای بیرونی وابستگی بیشتری نسبت به افراد دیگر پیدا می‌کنند که مصرف مواد یکی از شیوه‌های جبران این کمبودهای درونی است

یعنی شنیدن همین خبر کارشناسی باید باعث شود سرمان را تلگرام و اینستاگرام و هر چی گرام بیرون بیاوریم و برگردیم به زندگی. باور کنیم که دوربری‌هایمان بیشتر از انتشار عکس‌هایشان در فضای مجازی با توضیحات عاشقانه، به حضور فیزیکی‌مان در اطرافشان نیاز دارند. تا ۵ سال پیش بدون این همه شبکه اجتماعی آدم‌های خوشحال‌تری بودیم، مناسبات اجتماعی را الکی هدر نمی‌دادیم و می‌دانستیم دقیقاً روی کدام پله ارتباط با فرزندانمان هستیم. اما حالا طرف با یک آیدی جعلی در فضای مجازی حضور دارد و پدر و مادرش را با همان آیدی اصلی که مختصص فک‌و فامیل هست، اد می‌کند و آنها ته‌دلشان خوشحالند که ارتباط مؤثر با فرزندشان را از دست نداده‌اند. باور کنید که اگر می‌دانستید در آن آیدی اصلی چه خبر است، اولین کاری که می‌کردید این بود که طرف را از فرزندی خود خلع کنید و منکر هر گونه تشابه ژنتیکی با نسخه دی‌ان‌آی او می‌شدید.

همه اینها را گفتیم که حواسمان بیشتر به بچه‌ها باشد گاهی انگار مای والد بیشتر از آنهای فرزند به پایش احتیاج داریم. باور کنیم که نمی‌شود تربیت آنها را روی «اتو پایلت» گذاشت و فقط سالی یکبار چک‌شان کرد. ارتباط دوستانه با آنها هم اصول خاص خودش را دارد. باید مطمئن شویم که برای شنیدن اعترافاتشان سراغمان می‌آیند و مطمئن شویم که بهترین آدمی هستیم که می‌تواند به آنها کمک کند. همه اینها در گرو شناختن بیشتر آنها و وقت گذراندن با آنهاست. فرصت هم‌نشینی با فرزندانمان را زیر چتر وای‌فای‌ها هدر ندهیم.

پایان پیام

کد خبر : 51970 ساعت خبر : 1:13 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=51970
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات