به همه شهرداران نامه بنویسیم

به همه شهرداران نامه بنویسیم

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در بخشی از نامه دکتر قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت به شهردار جدید تهران آمده: «در کنار مسئولیت‌های سنگین، به یقین حوزه سلامت این کلانشهر هم، درایت و تدبیر شما را می‌طلبد. شهری که برخی بیمارستان‌هایش بیش از ۵۰ سال عمر دارند؛ کمبود امکانات درمانی در حاشیه‌اش بیداد می‌کند؛ نقش آسیب‌های اجتماعی مؤثر بر حوزه سلامت پررنگ‌تر از دیگر نقاط کشور است و در یک کلام، سلامت شهروندانش نیاز به توجه جدی‌تری دارد.»

کاش فرصت بیشتری بود برای اینکه روزی یکی از همین نامه‌ها را به شهردارها دیگر هم بنویسیم. از کمبود امکانات بگوییم، از افتتاح نشدن بیمارستان‌ها و درگیری‌های مالی سهامدارانش، تا در صف‌های طولانی ماندن برای گرفتن یک دستگاه سونوگرافی، آنهم در حالی که سرانه قاچاق ورود دستگاه‌های تشخیص پزشکی به کشور ۸۰۰ هزاردلار است اما توزیع آن در شهرهای کشور منصفانه نیست، شهرهای نیازمند باید در صف‌های طولانی بمانند و از سلامت مردمانشان مایه بگذارند.

به همه شهرداران نامه بنویسیم

۲۶ بیمارستان طی سال گذشته افتتاح شدند. این آمار خوبی است، اما برخی از آنها نیاز به تجهیزات بیشتری دارند. نیاز به توجه بیشتر مسئولین، نیاز به اقدام سنجی عاجل. کاش وزیر بهداشت کارگروه ویژه‌ای را مأمور تجهیز نیازهای این بیمارستان‌ها می‌کرد. آن‌ها در صف‌های طولانی ماندن را دوست ندارند، راستش را بخواهید از اینکه قرار نیست نوبتشان بشود و صف جلو برود، خسته‌اند. باید پای حرف‌ها و دعواهای بیمارستان‌ها و سازمان‌ها بیمه‌گر نشست. طرح تحول سلامت حسن نیتش را به مردم اثبات کرده؛ دغدغه بیماری و هزینه‌هایش را تا حد زیادی کم کرده اما باید به آن توجه ویژه‌تری کرد، باید آسیب‌شناسی اجتماعی طرح در حواشی همه شهرها بررسی شود. باید نگذاریم طرح عقب بکشد و از منافع مردم جا بماند. برای این‌کار باید همه نقاط هدف و نقاط آسیب‌پذیر نقشه شناسایی شوند، بُرد تبلیغات را باید به شهرهای دوردست کشاند. باید اجازه نداد مردم احساس کنند تنها هستند و طرح تحول سلامت قرار است این اطمینان را به همه مردم کشور بدهد.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 52538 ساعت خبر : 12:27 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=52538
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات