خلاقیت روستائیان لرستان در جذب گردشگر

خلاقیت روستائیان لرستان در جذب گردشگر

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری لرستان از تبدیل ۲۰۰۰ واحد مسکونی سنتی استان به اقامتگاه‌های بوم‌گردی خبر داد.

این روزها گردشگری به عنوان یک صنعت، بخش مهمی از اقتصاد روستاها، شهرها، استان‌ها و حتی کشورها به حساب می‌آید. شهرهای بسیاری در کشور ما وجود دارند که به خاطر گردشگری رونق پیداکرده‌اند و اساسا نان مردم آن شهرها از این راه تامین می‌شود.

در صنعت گردشگری، آن چیزی که گردشگران را به سمت خودش جذب می‌کند، جاذبه‌های گردشگری یک منطقه است. جاذبه‌هایی که می‌توانند تاریخی، فرهنگی، طبیعی و چیزهای دیگری باشند. اغلب ما فکر می‌کنیم که برای جذب گردشگران به یک منطقه، باید حتما در آن‌جا بنای تاریخی چند هزار ساله وجود داشته باشد و یا آن منطقه از لحاظ جاذبه‌های طبیعی به عنوان یکی از مناطق شاخص کشور به شمار بیاید، در حالی که اینطور نیست.

خلاقیت روستائیان لرستان در جذب گردشگر

درست است که داشتن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، بسیار در جذب گردشگر اهمیت دارد ولی آیا شهر یا استانی که از این جاذبه‌ها بی بهره است، نمی‌تواند گردشگران را به خود جذب کند؟ بدیهی‌ست که ما نمی‌توانیم برای یک شهر یا روستا جاذبه‌ی تاریخی چند هزار ساله یا جاذبه‌ی طبیعی ویژه‌ای خلق کنیم، اما می‌توانیم با استفاده از بعد فرهنگی یک منطقه، گردشگری را به آن‌جا ببریم و از آن طریق هم از مهاجرت روستاییان و شهرنشینان جلوگیری کنیم و هم اقتصاد آن منطقه را رونق ببخشیم.

روستاها محل مناسبی برای به وجود‌آوردن جاذبه‌های فرهنگی به حساب می‌آیند. دورشدن از دغدغه‌های شهری، گذراندن چند روزی در کنار روستاییان و آشناشدن با ابعاد فرهنگی یک روستا، جاذبه هایی هستند که می‌توانند ذوق هر گردشگری را برانگیزند و آن‌ها را به سمت خود جذب کنند.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 53136 ساعت خبر : 8:24 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=53136
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات