لبخند مسیح به چاپ دوازدهم رسید

رمان «لبخند مسیح» نوشته سارا عرفانی توسط انتشارات سوره مهر به دوازدهمین چاپ خود رسید.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از سوره مهر، سارا عرفانی، درباره این رمان اظهار داشت: از آن جایی که تم اصلی داستان با مفاهیم فلسفی و اعتقادی همراه است، زبان اینگونه مفاهیم عموما ثقیل به نظر می رسد که در این رمان سعی شده از زبان عام و ساده استفاده شود.

موضوع کتاب «لبخند مسیح» درباره دختری به نام « نگار» است که در جامعه امروزی ایران زندگی می­‌کند؛ او به کمک اینترنت و « ایمیل» به مرزهای ناآشنای جغرافیایی قدم می‌گذارد. در این سیر و سلوک که بیشتر جنبه‌­های عرفانی و معنوی دارد، نگار با شخصیتی به نام « نیکلاس» آشنا می‌شود که ساکن یکی از کشورهای غربی است. آنها بدون اینکه به طور مستقیم یکدیگر را ببینند، ازطریق ایمیل با هم ارتباط پیدا می‌کنند.

نیکلاس پیرو دین مسیحیت بوده و سارا فردی مسلمان است که در اتباطات نوشتاری بین آن دو جاذبه های دین اسلام از طریق افکار و عقاید نگار به ذهن جستجوگر نیکلاس سرایت می کند. روز به روز شیفتگی نیکلاس برای آشنایی بیشتر با دستورات و ویژگی های دین اسلام افزوده می شود. سرانجام نیکلاس با استقبال از یک پیشنهاد کاری به ایران سفر می کند و از نزدیک با نگار ملاقات می کند و به او پیشنهاد ازدواج می دهد.نگار ظاهرا با این پیشنهاد مخالفت می کند؛ چرا که احساس می کند این پیوند باعث از بین رفتن قداست آن رابطه عرفانی و معنوی می شود و …

در قسمتی از کتاب اینگونه آمده است: گفتم: «ببخشید استاد، اگه یکی بخواد مسلمون بشه چطوری می‌تونیم کمکش کنیم؟» گفت: بیشتر توضیح بدید. عینکش را از چشم برداشت و گذاشت روی میز. لیلا گفت: «ببینید استاد، تقریباً دو سال پیش، نگار تو یه مجله خارجی یه مقاله تخصصی می‌خونه و برای نویسنده مقاله ایمیل می‌زنه خلاصه حالا اون به دلایلی می‌خواد مسلمون بشه و از نگار خواسته که بهش اطلاعات بده.» به لیلا نگاه کردم و اخم کردم. استاد منتظر ماند تا من چیزی بگویم. آرام گفتم: «اون فکر می‌کنه چون من تو این کشور زندگی می‌کنم می‌تونم بهش کمک کنم.» پرسید: «نمی‌تونید؟»

رمان «لبخند مسیح» برای اولین بار در سال ۸۵ از سوی مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری تولید و در انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

پایان پیام

 

کد خبر : 53602 ساعت خبر : 10:05 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=53602
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات