خرم‌آباد برای بارندگی و سیل آماده نیست

خرم‌آباد برای بارندگی و سیل آماده نیست

پایگاه خبری گلونی، آرشبن ساکی: پیش‌بینی‌های هواشناسی از وضعیت آب‌و‌هوای لرستان از این قرار است که به در مهرماه شاهد بارندگی زیادی خواهیم بود و احتمال سیل و آب‌گرفتگی وجود دارد.

خرم‌آباد برای بارندگی و سیل آماده نیست

اصولا این پیش‌بینی‌ها برای جلوگیری از بروز حوادث است. یعنی اگر قرار باشد برای این احتمالاتی که پیش‌بینی می‌شود اقدامی صورت نگیر و تدبیری اندیشیده نشود اوضاع مثل سال گذشته می‌شود. سیل در شهر جاری می‌شود، آب راه خانه‌ها را سد می‌کند و حتی جان افراد در شهر به خطر می‌افتد. همان‌طور که سال گذشته آن حوادث و ان همه خسارت را از یک بارش باران پاییزی شاهد بودیم.

شهرداری خرم‌آباد، استانداری، ستاد مدیریت بحران و خلاصه همه ارگان‌های درگیر باید از همین حالا فکر چند صباح دیگر را بکنند که اگر خدای نکرده سیل جاری شد باز مشکل دست به دست بین ارگان‌ها نچرخد و در نهایت پرتقال فروش مقصر اصلی شناخته نشود.

متاسفانه بسیاری از سازه‌ها در خرم‌آباد بدون رعایت اصول مهندسی و قاعده و قانون ساخته شده است. یک نمونه‌اش همان زیرگذرها که تا چند قطره باران می‌بارد بدون استفاده می‌شوند.

به هرحال الان کاری به سازه‌ها و آسیب‌شناسی بناهای شهر نداریم. فقط و فقط از مسئولین بزرگوار تقاضا می‌کنیم حالا که به قول معروف وقت “جیک‌جیک مستان” است به فکر زمستان و بارندگی‌هایش هم باشند تا باز هم فیلم غرق شدن افراد در مرکز یک شهر مثلا در حال توسعه به سوژه بی‌کفایتی تبدیل نشود و در شبکه‌های اجتماعی دست به دست نچرخد.

پایان پیام

کد خبر : 53645 ساعت خبر : 1:20 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=53645
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات