باقی‌مانده مغرتان را از بین نبرید

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در یک بررسی جدید محققان دریافتند که درمان اختلال خواب از طریق «رفتار درمانی شناختی» می‌تواند علائم مشکلات روحی و روانی همچون توهم و پارانویا را از بین ببرد.

برای از بین بردن اختلال خواب باید عادات جدید و سبک زندگی خود را بررسی کنیم. تغییر عادات غذایی، بیماری‌ها و عوارض دارو در ایجاد اختلال خواب مؤثرند، آپنه تنفسی یا قطعی نفس هنگام خوابیدن که از عوارض چاقی و برخی از داروهاست هم در اختلال خواب مؤثر است. برای دور زدن بی‌خوابی باید از نور آبی صفحه گوشی تلفن‌همراه هنگام شب در امان بمانیم این نور آبی روی مراکز خواب در مغر تأثیر مستقیم دارد و با گول زدن مغز وانمود می‌کندکه شما در یک اقلیم آب‌وهوایی دیگر هستید، در واقع صبح شده و نیازی به خوابیدن ندارید. شاید کنار گذاشتن گوشی تلفن همراه برای آنهایی که ابتدای مسیر طولانی اختلال خواب هستند، راه‌حل بهتری باشد.

آرامش گرفتن از خود را یاد بگیریم. کنترل مدیریت بحران‌ها و استرس‌ها در زندگی روی کیفیت خوابمان تأثیر مستقیم دارد با کنترل این استرس‌ها می‌توانیم عملکرد غدد مغزی در ترشح هورمون آرامش و غدد فوق کلیوی در ترشح هورمون کورتیزول که به استرس دامن می‌زند را کنترل کنیم. برای پایان دادن به استرس‌ها باید خودمان را بشناسیم وسیله ارتباطی جدیدی با خود واقعی‌مان پیدا کنیم، کتاب‌ها می‌توانند در این راه کمک‌مان کنند. مطالعه پیش از خواب یکی از راه‌حل‌های تأیید شده در درمان اختلال خواب است. نفستان را چک کنید، شاید هنگامی که خواب هستید نفس‌تان بند می‌آید، برای همین از خوابیدن وحشت دارید، آپنه تنفسی در دراز مدت باعث ایجاد اختلالات قلبی و ریوی هم می‌شود، اصلاً به نوعی زنگ خطر اتفاقات پیچیده‌تر است با کنترل آن در مراکز و کلینیک‌های خواب می‌توانید آرامش را به خودتان و دیگران برگردانید. با روزهای بدقلقی و بی‌اعصابی خداحافظی کنید و اجازه بدهید سلول‌های باقی‌مانده مغز از نسل‌کشی که بی‌خوابی باعث و بانی‌ش است در امان بمانند.

پایان پیام

کد خبر : 53751 ساعت خبر : 1:46 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=53751
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات