۹میلیون ایرانی برای کنسرت به خارج رفتند

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: به گفته مدیرکل دفتر برنامه ریزی و حمایت از توسعه معاونت گردشگری سال گذشته ۹ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۱۴۰ نفر از ایران به خارج از کشور سفر کردند. هم‌چنین وی در ادامه با اشاره به آمار مسافرانی که در پنج ماه نخست امسال به خارج از کشور سفر کرده‌اند، گفت: ۳ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۶۹۲ نفر در پنج ماه نخست امسال از ایران خارج شده‌اند که این تعداد در مدت زمان مشابه سال گذشته، ۲ میلیون و ۸۷۵ هزار و ۲۰۳ نفر بوده است.

که درواقع سفر ایرانی‌ها در پنج ماه نخست امسال در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، ۲۰.۹ درصد رشد داشته است. که بالاترین آمار بازدید را کشورهای ترکیه، عراق، امارات، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، آلمان و عربستان داشته‌اند.

 اگر این روند رشد را در مطالعه کشور هم داشتیم احتمالا تا به الان رتبه اول را در دنیا از آن خودمان کرده بودیم.یا مثلا اگر با همین روند رشد صرفه‌جویی می‌کردیم در منابع طبیعی حتما اسم‌مان را در گینس ثبت می‌کردند به عنوان فهیم‌ترین مردم طول تاریخ‌.

اما نه در این موارد بلکه ما در سفر خارج رفتن فقط رشد می‌کنیم. و گویا تورم و گرانی هم از این سفرها کم نکرده و بلکه ان را در مسیر صعودی‌ با خودش همراه ساخته است.

کلا سفر به خارج از کشور در ایران اغلب حول همین کشورهای همسایه می‌چرخد. راه دور چرا برویم وقتی خارج از همین مرزها هم می‌شود خوش گذراند و حال و هوایی عوض کرد. البته فقط مقصود سفر کردن هم نیست. به هر حال در این دوره و زمانه کسی که حداقل یک یا دو بار به انور آب‌ها سفر نکرده باشد خیلی خیلی بی‌کلاس است.

بدون شک بسیاری از این مسافران خارجی کشور ایران را کامل نگشته‌اند. از بسیاری از مناطق زیبا و بکر، شهرها و روستاهای و طبیعت دیدنی بی‌خبرند. اگر از این ۹ میلیون مسافر راجع به زیبایی‌های تاریخی، فرهنگی کشورهایی که به ان سفر کرده‌اند بپرسید قول می‌دهم کمتر کسی پاسخ واضح و کاملی ارایه کند. بیشتر این مسافرین به دنبال آزادی هستند که در کشور خودشان وجود ندارد. به همین دلیل حاضرند هزینه زیادی پرداخت کنند تا چند شبی را به تفریح بپردازند.

برگزاری کنسرت‌های موسیقی، برنامه‌های تفریحی و ورزشی و سرگرم کننده از جمله دلایلی است که مردم را به سمت کشورهای همسایه می‌کشاند.

شاید اگر فضاهای تفریحی در کشور با وسواس کمتری زیر زره‌بین قرار بگیرد، اگر جلوی ورودی هر کنسرت مردم به دلایل مختلف دستگیر نشوند، اگر کنسرت‌ها یکی پس از دیگری لغو نشود، اگر از برنامه‌های شاد و مهیج هم راستا با اصول اخلاقی استقبال شود، اگر ممیزی‌ها کمتر باشد، اگر‌ از پتانسیل‌های طبیعت بکر و زیبای کشور استفاده بهتری شود جمع کثیری از همین مسافران داخل کشور را به خارج ان ترجیح دهند.

پایان پیام

کد خبر : 53770 ساعت خبر : 1:44 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=53770
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات