درختان بام خرم‌آباد در حال جان کندن

یک مسئول در اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: درختان بام خرم‌آباد یکی پس از دیگری رو به خشک شدن هستند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، بهرام رمضانی اظهار کرد: بام خرم‌آباد اگر مورد توجه قرار گیرد از بهترین جاذبه های گردشگری و توریستی در کشور تبدیل خواهد شد.

 وی اضافه کرد: متاسفانه اگر نگاهی اجمالی به وضعیت بام خرم‌آباد داشته باشیم خواهیم دید که درختان بی زبان یکی پس از دیگری رو به خشک شدن هستند. مرگ درختان بام به علت بی توجهی و تشنگی در تابستان سوزان چشم هر بیننده‌ای را می‎آزارد.

 رمضانی با بیان اینکه درختان کنار جاده توسط یک دستگاه تراکتور آبیاری می شوند، افزود: بقیه درختان که در دل کوه کاشته شده‌اند و روزگاری دارای آبیاری قطره‌ای بودند هم اکنون به علت تعلل پیمانکار یا مسئولین متاسفانه  آبرسانی نشده و درختان در حال مرگ هستند.  تشنگی تابستان درختان را زمین ‎گیر کرده و حتی درختان نتوانستند در مقابل این بی آبی دوام بیاورند.

وی ادامه داد: این درختان در حال نابودی و جان کندن هستند درحالی که آب رسانی به بام به طور کامل انجام شده اما با نصب لوله‌‎های قطره ‎ای در کنار درختان، آنان را از مرگ حتمی نجات نمی‎دهند.

 رمضانی با بیان اینکه چرا انجمن ها و دوستداران طبیعت چشم ‎هایشان را به روی این مهم بسته ‎ اند، گفت: امیدواریم NGO   و انجمن ‎ های مردم نهاد و طرفداران بلوط این مظهر زیبایی زاگرس مانع این شوند که درختان بیش از این با مرگ دست و پنجه نرم کنند. چرا کسی پیدا نمی ‎شود صدای درختان را بشنود و برای این موجودات زنده چاره ‎ای بیندیشد؟

پایان پیام

کد خبر : 54149 ساعت خبر : 6:27 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=54149
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات