روی نیمه‌ خالی لیوان، زوم نکن

پایگاه خبری گلونی، نگار فیض‌آبادی: ساعت ۶ از خواب بیدار می‌شود. برای خودش چای دم‌کرده و صبحانه را در کمال آرامش میل می‌کند. بعدازآن به محل کارش می‌رود، انگشت می‌زند و راهی اتاقش می‌شود و چای ششم را هم با قند اضافه می‌خورد. بعد از گپ و گفت با همکاران، وارد سایت شده و سرویس مشکلات مردم را چک می‌کند. کارمند سامانه نظارتی شهرداری، چشمش به کامنتی میفتد که یکی از شهروندان نوشته: «در خیابان قنبرزاده؛ در پشت فضای سبز مصلا روبری خیابان مرتاض هجری دقیقا ۳۲ روز است که آب از فضای انتهایی اون مکان سبز سطح پیاده رو رو گرفته و هیچ‌کس هم پاسخگو نیست. چندین بار به سامانه ۱۸۸۸ و ۱۳۷ شهرداری گفته شد اما هیچ ترتیب اثر داده نشده. این جریان آب در بعضی روزها و ساعت‌ها شدید و گاه کم میشه اما قطع نمیشه و در این بحران عظیم بی‌آبی؛ شاهد هدر رفت این آب هستیم . یعنی واقعاً مهار این حجم آب این‌قدر برای شهرداری سخت و غیر ممکنه ؟؟؟؟ پس چرا از ما مردم انتظار دارید که در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟»

کارمند بعد از خواندن این کامنت، با خودش می‌گوید واقعاً سامانه ما پیشرفته است که سرویس مشکلات مردم را فراهم کرده. اما مردم عادت دارند که نیمه ‌پرِ لیوان را نبینند. انصافاً کدام ارگان، این‌طور از شنیدن نظرات مردم استقبال می‌کند؟ کدام نهاد از این سیستم‌ها دارد که ما داریم؟ بقیه ادارات حتا سلامت را نخواهند گفت پاسخ، بس که بی‌خیال و بی‌حوصله هستند. ولی خدایی ما خیلی خوبیم. هم سلامش را خواهیم گفت پاسخ و هم جوابش را می‌دهیم. انصافاً هم خیلی خوب هم ترتیب اثر می‌دهیم. در آخر، کارمندِ سامانه نظارتی شهرداری در جواب آن شهروند نوشت: «پس از پیگیری موضوع از رییس اداره فضای سبز منطقه ۷ مشخص شد این مشکل مربوط به مصلی می‌شود و مربوط به شهرداری منطقه نیست».

شاید شما جزو کسانی باشید که عادت کرده نیمه‌خالی لیوان را ببیند اما همین جواب شهرداری به آن شهروند کمک می‌کند تا بداند که مشکل مربوط به شهرداری نیست و مشکل مربوط به یک جای دیگر است و باید برود برای آنجای دیگر کامنت بگذارد. حالا اگر آنجای دیگر، سرویس مشکلات مردم هم نداشت، آن شهروند است که باید قدر بداند و نیمه‌پر لیوان را ببیند. تا شهروندان باشند که گیر ندهند چرا ۳۲ روز آب باز بوده و هِی روی نیمه‌ خالی لیوان کلید نکنند.

پایان پیام

کد خبر : 54196 ساعت خبر : 1:46 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=54196
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات