اگر تلگرام فیلتر شود چه کنیم؟

اگر تلگرام فیلتر شود چه کنیم؟

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: ای شمایی که از خروسخوان تا ناله‌ی حیوان وفادار سرتان در گوشی است و در حال نقل و انتقالات از این گروه تلگرامی به آن گروه هستید، آنقدر حرف اطرافیانتان را گوش ندادید تا نتیجه این شد. چه شد؟

ببخشید ها اما از آن‌جایی‌که ما ایرانی‌ها کلا از هر چیزی گندش را درمی‌آوریم و اتفاقا دولت هم اصلا حوصله این گند درآوردن ما را نداشته و ندارد، این‌ روزها خبرهایی به گوش می‌رسد از فیلتر تلگرام. حالا درست یا شایعه بودن خبر به پای همان ها که به گوش ما رسانده‌اند اما فکرش را بکنید اگر قرار باشد با این اپلیکیشن که خیلی طرفدار پیدا کرده است خداحافظی کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر تلگرام فیلتر شود چه کنیم؟

اپلیکیشنی که علاوه بر استفاده شخصی افراد به یک راه ارتباطی و تبلیغاتی برای شرکت‌ها و سازمان‌ها تبدیل شده است. در حال حاضر برای بسیاری از ادارات ارسال نامه‌ها می‌تواند از طریق تلگرام باشد به جای دورنگار. دلیلش هم در اختیار بودن آن است. یک مزیت دیگر تلگرام نسبت به سایر اپلیکیشن‌های زمان خودش که باعث ماندنش شد امکان ایجاد گروه‌هایی است که شماره تماس افراد در آن پنهان است. و یا کانال‌هایی که درست مثل وبلاگ‌ها و خبرگزاری‌ها عمل می‌کنند. نظرسنجی‌های تلگرامی هم یک روش خوب برای سنجش به حساب می‌آید.

شاید سوء استفاده‌هایی هم شده باشد و آثار بدی هم در جامعه ما داشته است اما با این همه مزیت می‌توان آن را به عنوان یک برنامه موفق معرفی کرد. حالا چه شده که چنین خبری از فیلتر آن رسیده را نمی‌دانم اما حتی اگر شایعه هم باشد دیگر باید به فکر یک اپلیکیشن جایگزین بود.

بعید می‌دانم واتس‌اپ یا وایبر بتوانند باز جای خودشان را بین کاربران شبکه‌های اجتماعی پیدا کنند. شاید قرار است برنامه جدیدی با امکانات بیشتر معرفی شود. شاید هم باید به فکر فیلترشکن باشیم برای نصب روی گوشی‌هایمان.

به هر حال این نتیجه کاری است که خودتان کرده‌اید. حالا هی بیایید تصویر فیش حقوقی و ابلاغ و نامه‌های محرمانه و… را در گروه‌ها جا‌به‌جا کنید…

پایان پیام

کد خبر : 55207 ساعت خبر : 11:49 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=55207
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات