چالش مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر

پایگاه خبری گلونی، نسیم نوحه‌خوان: جا دارد از مدیرکل امور غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو تشکر ویژه بجا آورد که در آستانه روز جهانی غذا، جهت ارتقا سلامت مردم و غنی‌سازی مواد غذایی خود را به چالش کشانده‌­اند.

اصولا به چالش کشیده شدن دل شیر می‌خواهد. به این شیرمرد باید تبریک گفت که خود را وارد چالش مبارزه با بیماری­های غیرواگیر کرده است. در این راستا این سازمان زحمتکش برای تولید فراوارده‌­های گوشتی سالم فراخوان داده است و از همه مرغ‌­ها در سراسر دنیا دعوت به همکاری کرده است و در قبال این جانفشانی، دو وعده غذایی به مرغ­ها وعده داده­­ است.

مرغ‌­ها باشعورتر از این حرف‌­ها هستند و برای سلامت مردم حاضر به همکاری شدند و این شد که خمیر مرغ پا به عرصه تولید گذاشت. ولی در این بین هرچه برای وارد کردن مرغ تلاش شد از وارادات برنج‌­های خارجی جلوگیری به عمل آمد. خدا می‌داند این برنج‌­ها در خاک کدام بلاد رشد کردند و با آب کجا قد کشیدند و معده­‌های مردم ایران هم که به آب آلوده و خاک خارجی عادت ندارد اینجاست که همه یک دفعه دچار نفخ شکم می‌شوند. برای جلوگیری از بیماری­‌های غیر واگیر پروانه وارادات برنج تایلندی به حالت تعلیق درآمد ولی سازمان غذا و دارو نمی‌داند با این عمل باعث افسردگی چند نفر شده است.

مردمی که با این کشور خاطره‌­ها دارند و سر سفره با خوردن هر قاشق از این برنج چه خاطره‌‌ها که زنده نشده است. از آنجایی که برنج وطنی هم به قیمت خون آدمیزاد است این چنین است که افراد علاوه بر افسردگی دچار سوتغذیه هم می‌شوند. این سازمان محترم آمد ابرو را درست کند زد چشم را هم درآورد. اما کوتاه بیا که نیست و می‌خواهد برادری­اش را حسابی بجا آورد و یک سری عملیات را هم بر سر روغن‌­های خانوار و سرخ کردنی پیاده کرده است. چنان خود را درگیر چالش کرده است که عده‌­ای معترض شده‌­اند که خودتان را کم به آب و آتش بزنید ما به این همه سلامتی نیاز نداریم و دل‌مان برای بیماری­‌های غیرواگیر تنگ می‌شود، دل‌مان برای صف­‌های طولانی بیمه و تهیه داروهای نایاب تنگ می‌شود.

 اصلا اگر بخواهیم بیماری غیر واگیر بگیریم چه کسی را باید ببینیم. اما سازمان غذا و دارو طبق قوانین چالش بعد از اتمام همه برنامه‌های خود ارگان و سازمان­‌های دیگری را به این چالش دعوت می‌کند.

پایان یپام

کد خبر : 55339 ساعت خبر : 12:04 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=55339
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات