از نابودی زندگی دختران جلوگیری کنید

از نابودی زندگی دختران جلوگیری کنید

به گفته معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در حال حاضر ۳۱ خانه سلامت ویژه دختران در معرض آسیب و خشونت دیده در استان‌های مختلف کشور فعالیت دارد که دختران فراری در این مراکز نگهداری می‌شوند. مدت زمان نگهداری دختران و زنان آسیب دیده و فراری ۳ تا ۴ ماه است که کارشناسان مرکز در طول این مدت برای بازگشت این افراد به خانواده ها تلاش و رایزنی می‌کنند و در ۸۰ درصد موارد خانواده این دختران پذیرای آنها هستند.

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: برای پدیده فرار دختران از خانه با دو زمان مواجه هستیم. اول زمانی که هنوز این اتفاق نیفتاده و دوم وقتی که دختران از خانه فرار می‌کنند.

برای زمان اول باید خیلی بیش‌تر از قبل برای فرهنگ‌سازی تلاش کنیم. چه در فضای خانه و چه در جامعه.
اما وقتی اتفاق افتاد باید به فکر چاره‌ای بود که کمترین آسیب به جامعه و فرد برسد. یکی از این راه‌حل‌ها خانه سلامت است.
شرایط اجتماعی، فرهنگی، مذهبی،اقتصادی و… از جمله عواملی است که موجب فرار دختران از خانه می‌شود.

از نابودی زندگی دختران جلوگیری کنید

عواملی که اگر در کانون خانواده کمی بیشتر به آن‌ها توجه شود می‌توان جلوی بسیاری از فجایع را گرفت. همیشه خارج از فضای خانه تهدیدهای زیادی برای دختران وجود داشته است. دخترانی که از خانه به قصد عدم بازگشت بیرون می‌آیند یقینا در معرض این خطرها هستند. فضای خانه سلامت با نگهداری این دختران آنان را به لحاظ روانی درمان می‌کند و همین سبب می‌شود که بسیاری از آن‌ها به خانه برگردند.

حالا اگر این شرایط در خانه فراهم شود دیگر کار به این فرار کردن‌ها و برگشتن‌ها نمی‌رسد. این‌که شرایط و موقعیت زنان هم در خانواده و هم در جامعه نسبت به گذشته تغییر کرده است قابل انکار نیست. موقعیت زنان در جامعه شرایطی به وجود آورده که در جوامع کوچک‌تر مثل خانواده‌ها هم ارزش‌گذاری ها روند رو به رشدی داشته است. اما با همه این شرایط رو به بهبود هنوز هستند دخترانی که خانواده را ترک می‌کنند به امید داشتن زندگی بهتر. رویایی که در خیابان‌های شهر به دنبال آن هستند. دختران در خانه سلامت آماده می‌شوند برای برگشت به خانه و اگر در مواردی خانواده پدیرای آن‌ها نباشد با آموزش‌هایی که در خانه سلامت می‌بینند می‌توانند به تنهایی و از راه سالم امرار معاش کنند.

وجود خانه سلامت یک الزام است تا از نابودی زندگی دختران جلوگیری شود. چه خوب است اگر کسی آمادگی این را دارد که به خانه‌های سلامت کمک کند این کار را انجام دهد. خصوصا پزشکان و روانشناسانی که می‌توانند به افراد مقیم آن‌جا مشاوره دهند. حداقل داشتن یک سرپناه امن برای دختران فراری بزرگ‌ترین حمایتی است که می‌شود از آن‌ها کرد.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

 

کد خبر : 55609 ساعت خبر : 7:56 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=55609
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات