ناموساً بستن زنجیر چرخ خیلی مهمه

ناموساً بستن زنجیر چرخ خیلی مهمه

پایگاه خبری گلونی، محسن فراهانی: به گزارش خبرنگار ما با فرارسیدن ماه‌های سرد سال و بارش برف و باران، کم‌کم بازار خرید و فروش زنجیر چرخ نیز رونق می‌گیرد و راننده‌های قانون‌مندی که در فصول سرد سال قصد مسافرت دارند، اقدام به تهیه‌ی زنجیر چرخ می‌کنند. خبرنگار ما هم که نه زنجیر چرخ داشت و نه بلد بود زنجیر چرخ ببندد به میان مردم رفت تا نظر آن‌ها را در همین مورد جویا شود.

پسر جوان و لاغری که عینک ته‌‌استکانی به چشم داشت به خبرنگار ما گفت: با سلام. بنده ۸ ماهه که گواهینامه گرفتم و امسال قصد دارم برای اولین بار با ماشینم به سفر برم. من برای این سفر تمام تجهیزات کامل را خریداری کرده‌ام و زنجیر چرخ هم که از واجبات است تهیه کرده‌ام. مسیر مناسب را یافته‌ام و آب و هوا را نیز چک کرده‌ام. آموزش بستن زنجیر چرخ را هم دیده‌ام و امیدوارم سفر امن و راحتی داشته باشم.

مرد میان‌سال چاقی که سبیل‌های بلندی داشت به خبرنگار ما گفت: داداش ناموساً تو ۴۰ سالی که پایه یک دارم، حتا یک بار هم زنجیر چرخ نبستم.

اصلاً افت داره واسه کسی که ۴۰ سال پایه یک داشته بخواد زنجیر چرخ ببنده. مردم چی می‌‌گن؟

داداش ناموساً تو ۴۰ سالی که پایه یک دارم تو بدترین جاده‌ها رانندگی کردم. تو ۳ متر برف رانندگی کردم. تو گردنه‌ی ۳۶۰ درجه رانندگی کردم ولی ناموساً تو این ۴۰ سالی که پایه یک دارم حتا یک بار هم زنجیر چرخ نبستم.

هر بار هم اتفاقی افتاده خودم جمعش کردم. داداش ناموساً اگر می‌خوای ملت مسخره‌ت نکنن و فکر کنن ۴۰ ساله پایه یک داری زنجیر چرخ نبند. ناموساً من تو ۴۰ سالی که پایه یک داشتم حتا یک بار هم به زنجیر چرخ احتیاج پیدا نکردم.

ناموساً بستن زنجیر چرخ خیلی مهمه

پس از مصاحبه با این مرد میان‌سال، خبرنگار ما هم تصمیم گرفت قید زنجیر چرخ را بزند و مثل یک راننده‌ی حرفه‌ای بدون زنجیر چرخ رانندگی کند.

گفتنی است پس از گذشت سه ساعت از شروع سفر خبرنگار ما ناگهان در یک سراشیبی پر از برف، کنترل خودرو از دست خبرنگار ما خارج شد و او به همراه خودرواش به داخل دره سقوط کرد.

چند دقیقه بعد وقتی خبرنگار ما به خودش آمد متوجه شد تا گردن داخل برف گیر کرده و تنها سرش بیرون مانده است.

وقتی خبرنگار ما به اطراف نگاه کرد متوجه شد یک ماشین دیگر هم به ته دره سقوط کرده و راننده‌ی آن چند متر آن‌طرف‌تر از سر تا کمر داخل برف گیر کرده و تنها دو لنگش در هوا تکان می‌خورد.

پس از چند دقیقه که خبرنگار ما فریاد زد و کمک خواست ناگهان متوجه شد پسر جوان لاغری که عینک ته‌استکانی دارد در حال نزدیک شدن به اوست.

پسر جوان وقتی به خبرنگار ما رسید گفت: با سلام. من وقتی دیدم شما کنترل ماشین‌تان را از دست دادید به نیروهای امدادی خبر دادم و خودم هم آمدم که به شما کمک کنم.

خبرنگار ما وقتی از برف خارج شد به کمک پسر جوان راننده‌ای که فقط دو لنگش در هوا تکان می‌خورد را نیز از داخل برف بیرون کشید. راننده که مرد چاقی بود و سبیل‌های بلندی داشت، وقتی از برف خارج شد همان‌طور که می‌لرزید گفت: داداش ناموساً تو این ۴۰ سالی پایه یک دارم این‌قدر هوا سرد نبوده.

گفتنی است چند ماه بعد پلیس راهنمایی و رانندگی در یکی از میادین اصلی شهر، خودروی خبرنگار ما را به دلیل بستن زنجیر چرخ در وسط مردادماه متوقف کرد و گفت: چرا امروز همه زنجیر چرخ بستن؟

خبرنگار ما از افسر راهنمایی و رانندگی پرسید: مگر به جز من کس دیگری هم زنجیر چرخ بسته است؟ مامور نیروی انتظامی گفت: یک ساعت پیش هم مرد چاقی که سبیل‌های بلندی داشت را متوقف کردیم که می‌گفت: داداش ناموساً تو این ۴۰ سالی که پایه یک دارم فهمیدم بستن زنجیر چرخ خیلی مهمه.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 56326 ساعت خبر : 1:23 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=56326
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات