رویکرد آموزشی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین

۶۲ کارگاه آموزش زیست‌محیطی در روستاهای استان قزوین حاصل فعالیت ۶ ماه اول سال  ۹۶ به منظور ترویج و اشاعه فرهنگ محیط‌زیستی در بین گروه‌های مختلف هدف، اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین برای تمام سنین واقشار مختلف جامعه و متناسب با روحیات افراد آموزش‌های مختلفی ارائه گردید.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین، سیاوش شمسی‌پور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین بابیان این مطلب که یکی از مهم‌ترین وارزشمندترین راهکارها برای حفظ محیط زیست آموزش می‌باشد اظهار کرد: ما تنها به صحبت اکتفا نکرده و آموزش را برای تمام سنین و اقشار و آموزشهای متناسب با روحیات جامعه اجرایی کردیم.

شمسی‌پور گفت: برای نونهالان وکودکان در ۲۲مهدکوک توسط کارشناسان حوزه محیط طبیعی و محیط انسانی و محیط‌بانان برنامه آموزشی ارایه شد.

وی همچنین افزود: برای مدیران، معاونین و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و مدیران واحدهای صنعتی در خصوص مدیریت پسماند کارگاه‌های آموزشی ارائه گردید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در خصوص آموزش جوامع محلی و روستایی گفت: ۶۲آموزش متناسب با شرایط روز، در تمام روستاهای شهرستان‌های استان قزوین برگزار گردید.

سیاوش شمسی‌پور اظهار کرد: ۱۶مورد پاکسازی در نقاط مختلف استان در مناسبت‌های مختلف زیست‌محیطی با حضور مسئولین و اعضای سازمان‌های مردم نهاد انجام شد.

وی اضافه کرد: برای واحدهای تابعه ۷عنوان مباحث آموزشی تهیه و ۱۲۰عنوان فیلم مرتبط با محیط‌زیست ارائه شد و دوره‌های آموزشی ضمن خدمت برای مدیران و کارکنان در خصوص نحوه شناسایی پرندگان شکاری، ترویج احکام نماز، تکریم ارباب رجوع و مدیریت سبز برگزار گردید.

شمسی‌پور گفت: همایش‌های پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری به مناسبت‌های مختلف با حضور تمام سنین و اقشار جامعه و خانوادگی در شهرستان‌های استان قزوین اجرا گردید.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین در پایان اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با این آموزش‌ها و برنامه‌ها موضوع محیط‌زیست را به یک ارزش انسانی مبدل کنیم و حفاظت از محیط زیست تبدیل به فرهنگ شده و این امانت الهی را به خوبی به نسل آینده تحویل دهیم.

پایان پیام

 

کد خبر : 57536 ساعت خبر : 8:12 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=57536
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات