کنسرت خیریه برای مردم کرمانشاه

کنسرت خیریه برای مردم کرمانشاه

به گزارش پایگاه خبری گلونی، زهرا همتی مدیر موسسه فرهنگی هنری فروغ فلق از برپایی یک کنسرت کردی برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه خبر داد. زهرا همتی گفت: موسسه فرهنگی هنری فروغ فلق به طور اختصاصی کنسرت های موسیقی محلی و مقامی ایران را برگزار می‌کند ما در این موسسه همیشه در شادی‌های اقوام ایرانی در کنارشان بودیم و حالا هم در کنار مردم مصیبت زده کرمانشاه هستیم و قصد داریم با برگزاری یک کنسرت خیریه دین خود و هنرمندان کرد را به این مردم ادا کنیم.

کنسرت خیریه برای مردم کرمانشاه

همتی ادامه داد:  این کنسرت به منظور همدردی با هموطنان زلزله‌زده غرب کشور و کرمانشاه برگزار می‌شود و ۱۰۰ درصد عواید حاصل از آن صرف کمک به هموطنان عزیز خواهد شد.
در اجرای این برنامه هیچ یک از هنرمندان، عوامل، نهادهای دولتی، وزارت ارشاد، شرکت برگزار کننده، بنیاد رودکی و سایت عامل فروش، هیچگونه وجهی دریافت نمی‌کنند.
امیدوارم مردم تهران با حضور خود در این کنسرت به یاری این مردم بیایند.

کِرْمانْشاهْ  (کردی: کرماشان) نهمین شهر پرجمعیت و یکی از کلان‌شهرهای ایران و مرکز استان کرمانشاه در ایران است که دارای جمعیتی بالغ بر ۹۴۶٬۶۵۱ نفر در سرشماری سال ۱۳۹۵ و مساحت ۹۳٬۳۸۹٬۹۵۶ متر مربع است.

شهر کرمانشاه بزرگترین شهر کردنشین محسوب می‌گردد و مهم‌ترین شهر در منطقهٔ مرکزی غرب ایران است.

کرمانشاه از شهرهای تاریخی و فرهنگی ایران به‌شمار می‌رود و پیدایش آن به سده چهارم میلادی بازمی‌گردد و از آن دوران تا حمله اعراب به ایران به عنوان دومین پایتخت ساسانیان مورد توجه حکومت بود.

در دوران سلجوقیان در قرن یازدهم میلادی کرمانشاه به عنوان شهر ارشد کردستان انتخاب شد.

در قرون وسطی شهر کرمانشاه یا قرمسین در حکم یکی از نواحی چهارگانه عراق عجم شناخته می‌شد. در آن زمان اغلب اوقات ایالت جبال را عراق عجم می‌نامیده‌اند تا با عراق عرب اشتباه نشود که به‌طور تقریبی نیز با ناحیه ماد باستانی مطابقت داشت.

پایان پیام

 

کد خبر : 57584 ساعت خبر : 1:49 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=57584
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات