هلال احمر دولت نیست

هلال احمر دولت نیست

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی: آنها که در این مدت در دام جریان‌سازی برخی رسانه‌ها افتادند و بر هلال احمر تاختند و خودشان خودسر سعی کردند به مردم زلزله‌زده کمک کنند هنوز فرصت دارند که برای برگشتن اعتماد عمومی مردم به هلال احمر تلاش کنند.

کاش آقای صادق زیباکلام که فردی دانشگاهی و نخبه و روزنامه‌نگار است کمی با احتیاط‌تر عمل می‌کرد و آن همه علیه هلال احمر سخن نمی‌گفت. ایشان البته وقتی در مناطق زلزله‌زده حضور یافتند از این که به جمعیت هلال احمر تاختند بودند عذرخواهی کردند اما هنوز بسیارند کاربران فضای مجازی و حتی برخی از هنرمندان و ورزشکاران که مردم را نسبت به فعالیت‌های جمعیت بین‌المللی هلال احمر بدبین و بدگمان می‌کنند.

هلال احمر دولت نیست

اما آنها هم هنوز فرصت دارند که برای برگشتن اعتماد عمومی به این جمعیت تخصصی و بین‌المللی اقدام کنند. تضعیف و تخریب هلال احمر به نفع هیچ کس نیست آن هم در کشور پر از حادثه و زلزله‌خیزی مانند ایران. متاسفانه برخی رسانه‌ها که میخواستند عملکرد دولت را در زلزله اخیر زیر سوال ببرند خواسته یا ناخواسته عمدا یا سهوا به هلال احمر تاختند و در همان روزهای اولیه زلزله موجبات بی‌اعتمادی مردم را به این نهاد فراهم کردند. این رسانه‌ها وقتی هدفی را در پیش می‌گیرند هر وسیله‌ای را برای رسیدن به آن هدف توجیه می‌کنند. یعنی وقتی هدفشان تخریب روحانی و دولت باشد قیمت از بین رفتن اعتماد عمومی به هلال احمر این کار را انجام می‌دهند و به این فکر نمی‌کنند شاید در سال‌های آینده دولت حزبی خودشان بر سر کار باشد و زلزله‌ای بزرگ در ایران رخ دهد، آن وقت می!خواهند با هلال احمری که مردم به آن اعتماد ندارند چگونه حادثه را مدیریت کنند؟

یادتان باشد هلال احمر دولت نیست، هلال احمر یک جمعیت بین‌المللی است و تخصصی ترین نهادی است که می‌تواند در حادثه‌هایی مانند زلزله به کمک مردم ایران بیاید. هنوز هم برای برگشتن اعتماد مردم به هلال احمر فرصت است.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 57742 ساعت خبر : 0:15 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=57742
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات